Waar vindt men in Nederland nog DE plek in de natuur, waar je volledige stilte kunt 'horen'?

Wij zelf wonen in Drenthe en gaan geregeld wandelen in de bossen van Gees, prachtig, en ook op andere plekken in de natuur. Maar als je even stil gaat staan om de stilte te horen is er altijd wel een (snel)weg op afstand die je hoort, ja zelfs in DRENTHE!

Dus waar is DE ultieme plek in NL waar je echt altijd volkomen rust en stilte vindt?

14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het eilandje Griend in de Waddenzee. Anders Rottummeroog.

Het grappige aan Nederland is dat een groot deel van wat bij Nederland hoort natuurgebied is . Want de hele waddenzee en delen van de Noordzee en de zeearmen bij Zeeland. Allemaal natuurgebied.

Verder de grote rivieren . Allemaal natuur

Helaas vooral water dus je moet wel een bootje hebben om er te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

nederland is net iets te druk bevolkt. in duitsland maak je een grotere kans. maar de veluwe of noord oost grongingen zijn opties die in de buurt komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Zou kunnen...................
Ik was afgelopen woensdag op Schiermonnikoog. Het eiland dat in principe autovrij is. Toch zie en hoor je de hele dag door locals met auto's voorbij rijden.

Echt helemaal stil is het nergens meer in Nederland. Soms jammer, maar als je het gewoon accepteert, erger je je er ook niet meer aan. We leven nou eenmaal in een mooi, maar dichtbevolkt landje.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Pfff. Als je op je even buiten het dorpje zou zijn gaan wandelen hoor je helemaal geen auto's meer. Je overdrijft.
Hier spreekt toevallig een grote Schier-fan.
misslobe
14 jaar geleden
"We leven nou eenmaal in een mooi, maar dichtbevolkt landje." maar daar is ook wat van te zeggen, dus +punt ;-)!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar kijk is naar het eilandje Griend :D
Heb deze vraag ooit aan een boswachter gesteld en toen was het antwoord dat er ergens op de Veluwe nog een heeeeeel klein plekje is waar het nagenoeg stil schijnt te zijn... mits er op dat moment geen vliegverkeer boven het gebied is. Maar ja, dat is alweer een paar jaar geleden en het is alleen maar drukker geworden overal dus het zou me niets verbazen als het daar inmiddels ook niet stil meer is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Nee, dat vrees ik dan ook..........wel triest eigenlijk, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk wel maar...... we doen het uiteindelijk wel zelf... goed, de een meer dan de ander maar indirect toch allemaal wel een beetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eneeeeeh, vergeet niet dat vogeltjes en andere dieren ook ontzettend veel 'herrie' maken wat de stilte dus ook 'verstoren'.
In de Kaapse Bossen, schijnt het.
http://www.tweevoeter.nl/nieuws/kaapse_bossen_stilste_plek_van_nederland.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een bootje hebt dan moet je voor de rust wel naar het midden van het ijselmeer .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna overal in Nederland, maar je moet het dan wel hogerop zoeken. Ik herinner me uit de tijd dat ik enkele parachutesprongen heb gemaakt dat het boven in de lucht totaal stil is, je hoort geen verkeer, zelfs niet het geluid van een vogel. Het enige wat je verneemt is het ruisen van de wind langs de parachute.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Achterhoek. Ook in Oost-Groningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nergens in Nederland kan dat, maar tegelijk overal.. Maar in het laatste geval heb je een hulpmiddel nodig en dat zijn oordopjes...

Wist je dat de natuur heel veel herrie kan maken, ga maar eens op een oceaanstrand zitten met storm... Het giert de vouwen uit je broek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
misslobe
14 jaar geleden
Ja maar dat is pure natuur, en dat bedoel ik eigenlijk, alleen vogels in de bossen en de branding van de zee....
Dat geeft zo'n rust!
In het 'Buurserzand' (bij Haaksbergen en Enschede). Ach wat fijn wat onverstoord is de natuur daar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij ons is het thuis op het toilet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Montferland in de achterhoek.
S,heerenberg - Zeddam - Stokkum.