Bejaarde kennis van mij, heeft probleem met `luisterboeken`te beluisteren (valt wel eens in slaap) Heeft iemand een tip? (zie uitleg)

Hij valt wel eens in slaap en weet dan niet meer, tot waar hij het verhaal heeft kunnen volgen. Hij spoelt dan steeds maar weer terug naar het begin van het verhaal.Wordt wel een beetje vervelend , steeds maar weer hetzelfde te moeten horen vindt hij en terecht natuurlijk. Wellicht weet iemand een oplossing?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een oplossing kan zijn, laat iedere x een koopwekker zetten, als deze afgaat. bandteller (of positie) laten opschrijven, daarna weer zetten. Toegevoegd na 2 uur: Ik lees net dat verhaal van Crea:Vector reader stream maar dat is vrij prijzig, dus heb ik nog even over een alternatief gedacht, n.l. het volgende. Je zou een timet kunnen gebruiken van het tyoe Belkin, deze kost maar 19Eur. Je kan dan b.v. een cassette/cd /hifi set speler er op aansluiten en dan druk je de knop in, en na b.v. 20min schakelt alles uit, wel zo veilig ook. Dus misschien altenatief.

Bronnen:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_n...

Iedere keer een paar minuten vooruit spoelen tot hij het niet meer herkent.

Hem enkel laten luisteren als er iemand bij hem kan blijven.

Misschien een klein kookwekkertje met repeatfunctie om de vijf minuten?

ik heb een Vector reader stream, daar zit een slaapstand op, dus deze kun je instellen op 15 minuten tot een uur, deze wordt vergoed door de zorgverzekering voor blinde en slechtziende mensen, maar heel af en toe staat er ook een op Marktplaats, je moet de cd dan wel kopieren, maar het is een fijn klein apparaat. Dus dat zou misschien een oplossing zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100