Bejaarde kennis van mij, heeft probleem met `luisterboeken`te beluisteren (valt wel eens in slaap) Heeft iemand een tip? (zie uitleg)

Hij valt wel eens in slaap en weet dan niet meer, tot waar hij het verhaal heeft kunnen volgen. Hij spoelt dan steeds maar weer terug naar het begin van het verhaal.Wordt wel een beetje vervelend , steeds maar weer hetzelfde te moeten horen vindt hij en terecht natuurlijk. Wellicht weet iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een oplossing kan zijn, laat iedere x een koopwekker zetten, als deze afgaat. bandteller (of positie) laten opschrijven, daarna weer zetten.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik lees net dat verhaal van Crea:Vector reader stream maar dat is vrij prijzig, dus heb ik nog even over een alternatief gedacht, n.l. het volgende. Je zou een timet kunnen gebruiken van het tyoe Belkin, deze kost maar 19Eur. Je kan dan b.v. een cassette/cd /hifi set speler er op aansluiten en dan druk je de knop in, en na b.v. 20min schakelt alles uit, wel zo veilig ook.
Dus misschien altenatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een heel goed alternatieg JJJ. Dikke plus met dank voor het meezoeken !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (4)

Iedere keer een paar minuten vooruit spoelen tot hij het niet meer herkent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hem enkel laten luisteren als er iemand bij hem kan blijven.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdverdrijf voor de man als hij alleen is Fremar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik denk juist dat hij wil luisteren als hij alleen is omdat de tijd dan sneller gaat
fremar
12 jaar geleden
Maar blijkbaar kan hij niet geconcentreerd blijven als hij alleen is.
Misschien een klein kookwekkertje met repeatfunctie om de vijf minuten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De man is 90 jaar en als hij slaapt , dan gaat de tijd ook sneller toch?
ik heb een Vector reader stream, daar zit een slaapstand op, dus deze kun je instellen op 15 minuten tot een uur, deze wordt vergoed door de zorgverzekering voor blinde en slechtziende mensen, maar heel af en toe staat er ook een op Marktplaats, je moet de cd dan wel kopieren, maar het is een fijn klein apparaat. Dus dat zou misschien een oplossing zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super Crea, ik wist n.l. niet dat dit bestond. Dikke plus met dank voor jouw antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als hij problemen heeft met zien/lezen, neem eens kontact op met de ooglijn, gratis, goed advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De man is 90 jaar Crea.Wil al die poespas niet meer. Hij vind het gewoon heerlijk om naar buiten te kijken en tegelijkertijd te luisteren naar een verhaal. Ik heb even op de site gekeken van Victor Reader, maar is dit apparaat wel geschikt voor zeer oude mensen denk je? Ik bedoel, dat het wellicht een beetje te ingewikkeld voor zulke ouderen zou kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van de ene op de andere dag blind geworden en ik had het binnen 10 minuten door hoe hij werkt, het is heel simpel, je hoeft maar een paar knopjes te gebruiken om het apparaat optimaal te kunnen gebruiken, bovendien praat het apparaat ook tegen je, welke handeling onder welke knop zit, het enige probleem kan zijn, de cd kopieren, maar daar kun jij vast mee helpen, er zijn trouwens veel meer apparaten te krijgen om luisterboeken mee te beluisteren, ook hele simpele, waar je ook niets voor hoeft te kopieren, dus best de moeite om je daar in te verdiepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Crea, ik wist dat je blind bent. Super, dat je hier op GV zulke goede tips geeft voor de medemens. Ik ga me verdiepen in een goedkoper alternatief voor mijn oude kennis. Dankjewel, met hartelijke groet!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, ik zeg dit niet om de aandacht op mezelf te leggen, alleen om uit te leggen dat sommige dingen eenvoudiger zijn dan dat ze lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet blind of zo maar maak ook graag gebruik van audioboeken, o.a. in de auto(ideaal middel om je aan de snelheid te houden) of ander klusjes die je automatisch doet (grasmaaien)