Hoe komt het dat ik mijn nagels om de 2 dagen moet knippen?

Hallo,

Mijn nagels groeien zo snel dat ik ze om de twee dagen moet knippen omdat het er anders onverzorgt uiziet, dan bedoel ik ongv. 2 millimeter vanaf mijn vinger (dat witte)

Toegevoegd na 6 minuten:
Ja ik knip ze trouwens wel kort genoeg, tot het vlees denk ik maar eh !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien knip je ze niet kort genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snoeien doet bloeien. Probeer ze wat minder vaak te knippen en in plaats daarvan ze gewoon schoon te maken. (Met een veil of een cocktail prikker ofzo)

Nagels horen trouwens een wit randje te hebben. Anders zouden je nagels nutteloos zijn. (Je kunt dan alsnog niet krabben etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk zit jij in de puberteit middenin de groeispurt. Dat in combinatie met het warme(re) zomerweer kan goed de oorzaak zijn van versnelde nagelgroei.
Amadea