Hoe voorkom ik misselijkheid na roken?

Ik rook al een tijdje, totdat ik 1x heel erg misselijk werd na een sigaret die ik veel te snel gerookt had. Nu word ik soms weer misselijk... Ik rook niet heel veel, en weet dat 't slecht is... Maar hoe voorkom ik die misselijkheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
44.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
gewoon stoppen, heb je nergens meer last van ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar 1 oplossing viir en die weet je zelf ook..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
menig roker is jaloers op je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is vast geen serieuze vraag? Misselijk worden betekend dat je gif binnen krijgt, je lichaam wil dat kwijt.
Dus wees blij dat je misselijk wordt, gewoon niet roken en het probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niet meer roken....inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoppen, of in elk geval niet inhaleren.

Antwoorden (11)

Probeer te stoppen met roken, maar niet in 1 keer. Dan kun je rare verschijnselen krijgen. Probeer het eerst te minderen zodat het steeds minder wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die rare verschijnselen heten afkickverschijnselen...
Als je weet dat het slecht is, en er misselijk van wordt is het dan niet beter om gewoon te stoppen?

Probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te snel roken kan ook wat klachten veroorzaken.
Mijn tip zou zijn, of langzamer roken, of stoppen met roken.
Ook scheelt het vaak of je al wat gegeten hebt van te voren ja of nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal eet 'k niet te zwaar ervoor.
roken is ongezond, dat weet je al. En dat komt door de stoffen die in een sigaret zitten. Jouw lijf herkent dat en geeft een signaal af, nl; dit is slecht voor me, stoppen ermee.

Je kan het negeren en stug door blijven roken, je kan er ook naar luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Precies, je lichaam liegt niet en wordt er gewoon misselijk van. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
stoopen met roken is beter voor iedereen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Probeer te luisteren naar je lichaam, je wordt ziek en gaat door!!!!
Als je gewoon door rookt verdwijnt die misselijkheid wel, maar je bent wel verslaafd.
Eigen ervaring.
Weet er zelf alles vanaf! Bij lag het aan te snel roken, met de combinatie Red Bull drinken.

Maar het is bij iedereen anders. Bij jouw misschien koffie? Cola? etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een ander sigaretten merk.
Dit heeft bij mij ook geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rook pas na het eten, zeker in de ochtend, ga er bij zitten en drink geen energiedrank of pepmiddelen erbij. Want dat is gelijk aan een heel zak chips opeten en vervolgens een hele zak drop. Waarmee ik wil zeggen dat de combinatie niet goed is voor de maag. Rookwaar is een stimulant, energiedrank pept op, totaal verschillend.

Na veel hetzelfde te doen, herhaling, van eetpatroon of rookpatroon begint het lichaam eraan te wennen. Dus neem een patroon aan, kan zijn maandelijks wekelijks dagelijks. Maar onthoud het lichaam moet wennen.

-Toen ik met energiedranken stopte kreeg ik last van ontwenningsverschijnselen. Zelfs paniekaanvallen. Nu sinds 5 maanden heb ik er geen last meer van. Roken heeft bij mij alleen moet wennen in de beginfase, maar ik at toen niks in de ochtend toen kreeg ik last van misselijkheid en duizeligheid. Ik heb hier persoonlijk veel mensen om gevraagd of zij dit ook hadden, zonder ervoor te eten. 9 van de 10 zei hetzelfde te hebben.-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem een mentol of een kauwgum. dit wil nog wel eens helpen. rook niet te snel want vooral als je niet veel rookt komt er ineens eens lading nicotine binnen en dat kan misselijkheid veroorzaken. daarom mag je ook geen nicotine tabletten eten en moet je het langzaam op laten lossen. dus misschien een lichtere sigaret?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lichtere sigaret is een goede tip +
Ik zelf rook marlboro light en van andere (zwaardere) sigaretten word ik nogal misselijk.
Rook gewoon niet over je longen. t Zal wel makkelijker getypt dan gedaan zijn en het zal wel niet die voldoening geven die je verwacht tijdens en na het roken van een sigaret maar het werkt wel. Als je een sigaret rookt gaat het je vaak niet alleen om de nicotine die je binnen krijgt maar ook om de handelingen. Sigaretten pakken eruit halen aan steken en hem in je handen en tussen je lippen voelen. Nou die handelingen hou je gewoon. Alleen je krijgt minder rook en nicotine in je lichaam en longen. Maar goed dat vinden je longen vast niet zo erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je willen blijven roken? Ga naar de stoppen met roken poli in het ziekenhuis om te stoppen met roken... giftige stoffen in die sigaret veroorzaken je misselijkheid. Waarom zou je iets waar je zelf noig geen genot aan beleeft en dat zo dodelijk is voor je gezondheid nog langer willen blijven doen?
Als je dan toch wilt roken, rook dan sigaren en niet over je longen. Of zware shag, dat grotere teervlokken heeft en dus je kleinere haarvaten niet bereikt.
Je lichaam geeft een seintje. je kunt er beter naar luisteren... Ik weet dat dit alles betweterig klinkt, maar je weet ergens ook wel dat ik gelijk heb.

Zelf heb ik 22 jaar gerookt a 30 sigaretten perdag. Ik rook nu ruim twee jaar niet meer. Heb er zelf nooit naar geluisterd, naar anderen. En beschadiging aan longen opgelopen en astma. Ook mijn tandvlees is aangetast door het roken. Een groot deel van mijn ademsteun is wel goedgekomen gelukkig, maar in godsnaam. Is het niet heel makkelijk om te stoppen nu je steeds zo misselijk bent? Ik wou dat ik dat toen had gehad!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open deurtje wellicht : niet roken als je er nog misselijk van wordt ?

Het spulletje dat voor die misselijkheid zorgt is trouwens de nicotine ; en ik zal je eens een geheimpje verklappen : ik rook al 20 jaar als een ketter , maar NOG STEEDS word ik misselijk als ik twee of drie kant-en-klare sigaretten - vooral van sommige merken- achter elkaar rook. Terwijl ik met shag nergens last van heb.

Ook bij elektrische sigaretten met high-nicotine vullingen, snuss en snuiftabak wordt ik duizelig en draaiiering ; die bevatten voor mijn behoefte blijkbaar ook veel te veel nicotine.

Je voorkomt die misselijkheid door iets te roken met een beduidend lager nicotinegehalte. Hele lichte sigretten dus, of dun gedraaide milde of halfzware shag. En hoewel ik niemand ooit zal verbieden zijn rokertje op te steken (als hij zelf het geld er voor heeft om het te betalen, want is het een luxe-hobby), lijkt 'niks' me hier eigenlijk de aanbevolen hoeveelheid. Zolang je er nog naar van wordt, ben je kennelijk nog niet verslaafd en zou je wel gek zijn als je er coute que coute mee verder ging. Normaals : het is een dure hobby.