Ik heb morgen een crematie maar ik wordt snel emotioneel, wat kan ik daar tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Gecondoleerd ten eerste.
En ten tweede: Laten gaan. Dat je emoties hebt geeft alleen maar aan dat je mens bent. Niemand heeft er overigens moeite mee, alleen jij schijnt. Niet doen. Is een vorm van verwerking. De een is stil, de ander lacht, en de meeste moeten huilen.

Sterkte morgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je eraan toegeven. Er zijn er hoogstwaarschijnlijk meer die emotioneel zijn.

In ieder geval gecondoleerd en sterkte toegewenst morgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens,
Lekker de emoties zijn vrije loop laten.
Je hooft je niet in te houden, en bent vast en zeker niet de enige die zijn emoties de vrije loop laat.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ als je op een uirvaart nog niet emotioneel mag zijn, waar dan wel??
ik ben ook snel emotioneel, dat maakt niks uit!
je bent op een crematie en daar zijn mensen emotioneel, dus het is heel niet raar ofzo dat jij huilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn weinig mensen die hun emoties kunnen bedwingen, zeker als er muziek begint te spelen die emotioneel zijn. Dit geeft ook helemaal niets je gaat afscheid nemen van iemand die je dierbaar is. Laat je emoties de vrije loop, neem papieren zakdoekjes mee
om je tranen te drogen en/of je neus te snuiten. Wens je veel sterkte voor morgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook en vind het heel erg naar, om mijn emoties te laten gaan.
Ik probeer dan ook heel erg bij mezelf te blijven door b.v. niet te kijken naar naar de naaste familie die zo verdrietig is en probeer steeds een cocon over mij heen te visualiseren. Dat heeft mij meerdere malen goed gedaan.
Sterkte toegewenst.

(Overmorgen zal ik dit ook toe moeten passen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wat rustiger wilt blijven kan je Valdidpert slikken. En van Bach hebben ze ook een lijn speciaal om rustig te worden! Maar emotioneel zijn is zeker niet raar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het vooral niet tegen te houden. Dat heb ik vaak geprobeerd maar het is nog nooit gelukt. Als je moet huilen, dan huil je. Emotie is heel normaal, dat maakt ons juist zo menselijk.

Veel sterkte toegewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk aan de leuke tijde die je met die persoon heb gehad
het is dan niet gek als je huilt of zo !

en in ieder geval sterkte morgen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet emotioneel wilt worden, denk dan sterk aan niet-emotionele zaken. Ga bv sommen maken in je hoofd of een huis ontwerpen en inrichten.

Concentreer je verder op mede-leven in plaats van mede-lijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je Emotioneel bent maakt niet uit en als je gaat huilen weten de mensen dat je het meent

Maar sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gecondoleerd met je verlies. Ik kan mij voorstellen dat je er tegenop ziet. Zoiets is altijd moeilijk en emotioneel. Schaam je niet voor je emoties. Ik denk juist dat mensen het mooi vinden dat je zo meeleeft en meevoelt. Beter dat dan iemand die zonder gevoel erbij zit. Ik had laatst zelf een crematie en toen waren er mensen bij die zonder emotie op hun gezicht er bij zaten. Alsof ze er waren maar liever iets anders zouden doen. Dan heb ik liever mensen die hun emoties kunnen tonen en dat ook doen. Dat is iets heel moois en niets om je voor te schamen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gecondoleerd....

knabbel, je bent menselijk en heb je emoties.
ook als het je even niet uitkomt. op een crematie komt het altijd voor dat mensen hun emotie niet in de hand kunnen houden omdat ze te heftig zijn.
schaam je hier niet voor, probeer het niet tegen te houden, maar laat het komen zoals het is.

zelf ben ik ook snel emo en hou me zelfs niet goed bij een crematie of begrafenis van iemand die ik helemaal niet persoonlijk heb gekent.
de spanning, de sfeer, de overduidelijke emoties van anderen zijn voor mij al genoeg, en zo werkt het nu eenmaal bij mij. so be it.

bij jou werkt het misschien ook zo, of misschien wel anders. hou het niet tegen, maar ben gewoon wie je bent en voel wat je voelt. wat voor jezelf onprettig kan zijn kan voor anderen een teken zijn dat je meeleeft, dus het is niet altijd negatief als je nu en dan de grip op je emotie kwijt bent, ook al voelt het voor jou zo. het heeft niets te maken met aanstellerij of soft zijn.

probeer je er niet te druk over te maken, en kijk wat er komen gaat. forceren werkt niet, dus gewoon een beetje lief zijn voor jezelf eigenlijk.

je kan er niet veel aan doen, als je snel emotioneel bent is dat de aard van het beestje. wil je dit veranderen zal je dus zelf moeten veranderen. dat is nooit een aanrader als hier geen gegronde reden voor is, en bovendien niet haalbaar binnen een dag.

emotioneel is dus niet erg, maar ga er niet over lopen stressen want hiermee bouw je alleen maar spanning (en dus emotie) op.

heel veel sterkte morgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gecondoleerd

Gewoon laten gaan die hoort gewoon bij je zelf nooit tegen houden laat gewoon je tranen vloeien dit helpt beter om het verlies te verwerken.
ik heb zelf ook altijd heel gevoelige en laat ik gewoon gaan als tegen houd krijg ik hoofdpijn .