Gaan muggen door kleine gaatjes in een hor, of onder de kier van de deur heen?

Wordt geterroriseerd door die beesten, terwijl ik met horren toch aardig mugproof ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
36.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klamboe?

Het beste antwoord

Door de hor komen ze niet. maar andere openinging kunnen ze wel door heen. Ook als je een deur of hordeur open doet kunnen er muggen binnen komen. Misschien heb je nog andere plekken waar ze door kunnen komen bijv. luchtroosters waar niets voor zit.
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij kunnen ze niet door horren, tenzij je deze regelmatig open hebt staan. Misschien heb je hier iets aan http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/771/muggen-tegengaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je horren in goede staat zijn, komen ze daar niet doorheen. Ze kunnen wel door kieren komen, maar of ze ook onder een deur door komen vraag ik me af.
Ik zou mijn horren maar eens goed controleren. Ik heb ze zelf ook, met metalen randen, en door de jaren heen zijn die wat verbogen en passen ze niet zo lekker meer. Ik zet ze dus aan het begin van de zomer vast met breed plakband. Nu heb ik vrijwel geen mug meer.
Je kunt ook controleren of je in huis een bron hebt. Ik had ooit een parapluplant die nat moest staan, dat was een broedplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bron kan binnenshuis liggen. Kijk eens in de kelder of keukenkastjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw hor daadwerkelijk gaatjes heeft (buiten de door de fabrikant aangeleverde natuurlijjk), dan ja, daar kunnen muggen doorheen komen. Maar ook door de deur die je opent en sluit, onder de buitedeur in theorie ook, en als het 's nachts buiten koud is doen ze dat ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muggen worden vooral actief tijdens de avond en 's nachts. Zij komen ook naar licht. Misschien hier of daar een opening, zoek dit eens uit wanneer het donker is. Ze prefereren warm en vochtig weer en speuren het uitgeademd koolzuurgas op. Wanneer men slaapt heb je een grotere concentratie op één plaats. Wat goed helpt is een insectenlamp met dat blauwe licht, onweerstaanbaar voor muggen en motjes.
Ook een pakje bakkersgist opgelost in wat louw water met wat honing. Dit doet men in zo een wespenval, of zelf een maken met een lege fles. Door de gisting van de suikers ontstaat zo koolzuurgas.

Nog een link met wat tips bijgevoegd.