zelfvertouwen kwijt. wat moet ik doen?

heei, ik ben totaal de weg kwijt en weet dus niet wat ik doen moet.
ik vindt mezelf gewoon niets waard en op school werd ik dus gepest. ga het even snel uitleggen :
ik krijg veel complimentjes van jongens en soms ook van meisjes van dat ik mooi ben of er heel leuk uit zie. maar op een dag kwam er een jongen naar me toe van "hey , je bent heel mooi zou ik je msn mogen ect. " en z'n vriendin zag het maar ik ken die jongen niet en heb hem dus mn msn niet gegeven. zijn vriendin zit bij mij op school dus ze kwam heel erg bekent voor. dag daarna begon zij met pesten van ja wat zit je haar lelijk en kijk die kleren wat voor schoenen zijn dat nou weer ect. na eentijdje ging ze met mijn vrienden om en die deden het ook en zo ging het door. nu nog steeds eigenlijk. alleen ben ik door dat wel totaal me zelf kwijt en weet dus echt niet meer wat ik met mezelf aan moet.

dankje voor het lezen.

Toegevoegd na 26 minuten:
er wordt vaak gezegt dat je ze negeren moet nou dat heb ik dus al 1x gedaan en dat werd dus gewoon een vechtpartij. en ik hou niet van vechten dus ik ben snel bang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bespreek het in ieder geval met een volwassene die je vertrouwd, want vechten is natuurlijk belachelijk, daar kan je mee naar de politie.

Het beste antwoord

je kreeg eerst veel complimentjes, nu wordt je gepest. Ben je ineens veranderd nadat die jongen om je msn vroeg.? Nee! Je bent nog steeds dezelfde leuke meid.
Dit is heel moeilijk maar probeer er boven te staan, denk als ze weer iets vervelends zeggen, ze zijn dom zoiets te zeggen. Sta rechtop doe je hoofd omhoog en loop weg, doe alsof het je helemaal niet boeit wat ze zeggen. De volgende stap is dat je niet doet alsof, maar dat het je werkelijk niet meer boeit.
praat er ook eens over, met je ouders een buurvrouw of iemand met wie jij fijn kan praten, die kan je ook helpen, al is het maar door te luisteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als haar vriendje op jou afstapt.. zegt dat opzich al genoeg, jij bent waarschijnlijk knapper/leuker dan haar.

helaas zijn mensen kuddedieren, en die praten dus graag met dat meisje mee..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze zoiets zegt, moet je gewoon zeggen dat ze gewoon jaloers is, want haar opmerken komen puur voor uit jaloezie. Kom voor jezelf op, laat je niet kleineren door die dames. Veel succes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey, ik snap dat dit erg is, vooral omdat het door je vriendin is gebeurt. ik keek even op internet, daar zijn heel veel tips te vinden!!bijv;

- praat met iemand die je vertrouwt, dat lucht meestal heel erg op. maar pas wel op wie je vertrouwt!
- doe niet te onzeker! iedereen vind zichzelf wel eens stom/lelijk te dik enz. enz. ik ben zelf 14, en heb er ook weleens last van...
- zeg niet tegen jezelf: ik vind mezelf niks waard! iedereen is anders, speciaal. dus zeg het ook niet tegen jezelf, dat maakt je alleen maar onzekerder!
en sommige pesters zijn gewoon zelf bang om gepest te worden !!

ik snap heel erg dat je hier mee zit, en je er daardoor heel onzeker gaat voelen..

ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik hoop het :)

heel veel suc6!!

Toegevoegd na 11 minuten:
je vriendin = zijn vriendin.. sorryy!!

Toegevoegd na 12 minuten:
je vriendin = zijn vriendin.. sorryy!!

Toegevoegd na 12 minuten:
je vriendin = zijn vriendin.. sorryy!!
Bronnen: