Waardoor kan je je benen strakker maken? Met oefeningen? En welke oefeningen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Hier staan hele goeie tips en trainingschema's op: http://fitvillains.tumblr.com/

Antwoorden (2)

Alles waarbij je je benen gebruikt: bv Traplopen, fietsen, wandelen.

Op je zij liggen, hand onder je hoofd en je been gestrekt omhoog doen tot een hoek van 30 graden. Dnr kleine bewegingen maken op en neer of heen en weer tot het niet meer gaat. Even rusten en dan nog een keer. Ook met je andere been.

Ga met je rug tegen de muur staan en buig je knieën tot een hoek van 90 graden. Zorg dat je rug recht zit tegen de muur. Blijf net zo lang staan tot het niet meer gaat. Even rusten en dan nog een keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door oefeningen te doen kan je je benen inderdaad strakker, mooier en steviger maken.
Ik zie dat je, net zoals mij, een meisje van 14 bent. Dan produceer je ook geslachtshormonen (oestrogeen en progestageen) waardoor je lichaam meer vet en vocht vasthoudt. Er bestaan veel verschillende oefeningen om je benen strakker te maken, maar daar moet je natuurlijk wel wat tijd voor vrijmaken. Je kunt bijvoorbeeld iedere avond of ochtend ongeveer een kwartier lang oefeningen doen. Het is dan handig om een fitnessmatje te gebruiken. (Als je die niet hebt, kun je ook een kleed gebruiken).

Je kunt filmpjes van oefeningen op youtube bekijken, deze bijvoorbeeld: