Iemand tips om sit-ups te doen? lees beschrijving!

Een vriendin van mij krijgt het maar niet voor elkaar om sit-ups te kunnen, dan komt ze maar een stukje naar boven en dan valt ze weer terug. Ik weet zelf ook niet hoe haar het beste kan leren precies, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, dan ben je ver heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee?
Amadea
12 jaar geleden
Ga naar een sportschool, daar zijn apparaten om de spieren die daarvoor nodig zijn te trainen! Er zijn zelfs speciale sportscholen voor vrouwen/meisjes, waar gerichte oefeningen kunnen worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Amadea, ik zal het zeker aan haar doorgeven! ;)

Het beste antwoord

Het helpt vaak om je voeten ergens onder te schuiven, zoals een bank die laag bij de grond is.
Of iemand houdt de voeten vast.
Op deze wijze is het doen van sit-ups veel lichter.

En hoe langer en vaker ze dit oefent, hoe eerder ze de 'normale' sit-up kan doen.

Het losmaken van de spieren en stretchen kan haar ook helpen. Maar iijk uit dat ze de spieren niet verkeerd draait of overbelast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

misschien een idee om met je benen omhoog te gaan ipv je bovenlichaam?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op bed of matje op de rug liggen, benen strak tegen elkaar en recht omhoog. 90 graden. De voetzolen wijzen dus naar het plafond. Armen strak langs het lichaam houden.

Vervolgens de benen heel langzaam gecontroleerd laten zakken. Benen wel gestrekt houden en langzaam de hakken richting de grond gaan.

Als de hakken bijna de grond raken, dan weer langzaam omhoog.

Rug plat op het bed/matje houden. En deze oefening herhalen. Waarschijnlijk zal ze de eerste keer, als haar benen in een hoek van 45 graden staan, ze laten vallen.
Je kan in het begin dit ondersteunen.

Zeer goede en zware oefening voor de buikspieren.
Als je wat gevorderd bent, kan je proberen de benen schuin te houden.

Toegevoegd na 44 seconden:
Aanvulling:

Zo versterk je de buikspieren enorm en kan ze na loop van tijd ook andere oefeningen, waaronder situps doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga hier zeker wat meedoen! bedankt. Dit was alleen niet helemaal een antwoord op m'n vraag, dit was meer een antwoord geweest op m'n andere vraag. Dat is de reden dat ik je hier niet het beste antwoord voor geef, maar ik maak zeker gebruik van je antwoord!