waardoor ruikt diarree zo vies? Lijkt qua geur op baby ontlasting

Sorry voor de 'vieze' vraag, maar ik vroeg het me wel af

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je iets eet, dan komt dat in de maag terecht. Daar wordt het eten gekneed en gemengd met maagzuur. Daarna gaat het beetje bij beetje door naar de twaalfvingerige darm, de dunne darm en de dikke darm. Intussen wordt er ook gal aan toegevoegd, dat het vet kan verdunnen, en allerlei andere stofjes; bacteriën in je darm helpen mee om je eten af te breken en om te zetten in stoffen die je kunt gebruiken dan wel stoffen die je kwijt moet: de poep. In de dikke darm wordt er vooral vocht uit de etensresten gehaald. Heb je heftig diarree, dan poep je waterige drab uit - komt het nog uit de dikke darm maar wel veel sneller dan bedoeld, dan is het al poep-achtig maar wel heel dun. Komt het van 'hogerop' in je darmen, dan is het dunner en als het echt erg is kan het zo zijn dat je iets uitpoept wat meer op braaksel lijkt (niet bruin dus, en het ruikt vaak zuur en rot), en als dat langer duurt poep je na een tijdje alleen nog gelig slijm uit. Daarnaast speelt mee wat je gegeten hebt - (gewone) poep van iemand die veel groente eet ruikt heel anders dan poep van iemand die veel vlees eet bijvoorbeeld (als je veel vlees gegeten hebt, stinkt het meer vind ik, net als wanneer je veel kool of uien gegeten hebt).

Door alle bacterieen

Dat komt door de edelgassen in de ontlasting

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100