Plakkers tegen flaporen?

ik vroeg me iets af,
Mijn zoontje heeft lichtjes flaporen
Bestaan daar geen plakkertjes voor of?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (5)

Wat mijn moeder heeeeeeeeeel langngng geleden deed was de bovenkant van de oortjes tegen het hoofd vastplakken met een pleistertje tijdens het slapen.
Misschien een ideetje voor je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pleisters dat plakt toch maar langs 1 kant?
blijven deze zitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je plakt dus het ene plakdeel van de pleister op het oortje en het andere plakdeel op het hoofdje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijft niet plakken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het punt..... ik weet niet hoe oud je zoontje is Falcon92, maar ik heb het over baby's....zonder haar.... ;-)))
Ik denk, dat het alleen mogelijk is bij kale baby's.
Het ligt eraan hoe oud je zoontje is, bij babies kunnen oortjes gespalkt worden:
Ongeveer 4% van de mensen heeft afstaande oren, ook wel flaporen genoemd. In 2/3 van de gevallen kunt u dit al meteen na de geboorte zien. Ook kan de oorvorm abnormaal zijn. Sommige mensen kiezen op latere leeftijd voor een operatieve correctie. Deze ingreep kan vanaf een leeftijd van ongeveer 5 jaar plaatsvinden. Maar een operatie kunt u vaak voorkomen door spalktherapie.

Liefst snel na de geboorte met spalken beginnen
De oren van pasgeboren baby’s hebben een unieke eigenschap: ze zijn heel plooibaar. Daardoor is het mogelijk om de oren met een spalkje en pleisters permanent van vorm te veranderen. Op deze manier kunt u abnormaal gevormde oren, zoals flaporen, zonder operatie laten corrigeren. Hoe eerder u ingrijpt, des te korter duurt de therapie en des te beter is het resultaat. Corrigeren van de oorschelpen van kinderen ouder dan zes weken duurt lang of moet uiteindelijk operatief gebeuren. Dat de plooibaarheid van oren zo snel na de geboorte afneemt, komt waarschijnlijk door het wegvallen van de zwangerschapshormonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oren van pasgeboren baby’s hebben een unieke eigenschap: ze zijn heel plooibaar. Daardoor is het mogelijk om de oren met een spalkje en pleisters permanent van vorm te veranderen. Op deze manier kunt u abnormaal gevormde oren, zoals flaporen, zonder operatie laten corrigeren. Hoe eerder u ingrijpt, des te korter duurt de therapie en des te beter is het resultaat. Corrigeren van de oorschelpen van kinderen ouder dan zes weken duurt lang of moet uiteindelijk operatief gebeuren. Dat de plooibaarheid van oren zo snel na de geboorte afneemt, komt waarschijnlijk door het wegvallen van de zwangerschapshormonen.

Wereldwijd toegepast, voorkomt operatie
De spalktherapie voor afwijkende oorschelpen werd 25 jaar geleden ontwikkeld door Japanse plastisch chirurgen. Uit onderzoek blijkt dat men bij 85% van de kinderen op deze manier goede resultaten bereikt. Wereldwijd is het een veel gebruikte methode, maar in Nederland is deze behandeling nog vrij onbekend, ook bij verloskundigen en huisartsen. Daardoor worden baby’s met afwijkende oorschelpen vrijwel nooit op tijd doorverwezen naar een plastisch chirurg.
fremar
12 jaar geleden
Ik ben ook geboren met een flapoor. Mijn moeder heeft dat de eerste weken na mijn geboorte proberen op te lossen door mijn oor aan mijn hoofd vast te plakken.

Dat heeft niet gewerkt. Kraakbeen (of het ontbreken ervan) kan je niet beïnvloeden met plakkertjes.

Ik heb dus nog steeds een flapoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de plakkers of tape constant laat zitten, blijven de flappers wel op hun plaats dicht bij de schedel. Anders helpt alleen een operatieve ingreep.