Waarom kan ik alleen 's ochtends een afspraak maken bij mijn huisarts?

Zelfs als ik voor 3 weken later (ik zeg maar iets) een afspraak wil maken, MOET ik tussen 8 en 10 's ochtends bellen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vind ik ook zo irritant
want tussen 8 en 10 kom je er bijna niet tussen, de lijn is de hele tijd in gesprek wat ik tegenwoordig doe: tussen de middag even binnenlopen.
(heb de mazzel dat ik twee dagen per week in dezelfde buurt werk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
psies,..ik zal niet zeggen dat het de luiheid is van de secretaresses, want die hebben het ook stervensdruk
(wie niet tegenwoordig?!?) Is gewoon een kwestie van niet juist in kunnen en durven spelen op de maatschappij,..niet commercieel genoeg dus

Het beste antwoord

Vaak is het zo dat rond de tijd dat er afspraken gemaakt kunnen worden, er meer personeel is die de telefoon aanneemt, dit is bij onze huisartsenpost wel zo.
Er zit dan iemand die alleen maar afspraken maakt, zodat de andere assistentes iets anders kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat de secretaresse anders de hele dag bezig is met inplannen. Zij heeft ook andere dingen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft te maken met de manier waarop je huisarts zijn werk plant. Vaak 's ochtends spreekuur, daarna visites, 's middags soms weer spreekuur, administratie en correspondentie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is het bij een huisarts(enpost) anders geregeld. Er is tot een bepaalde tijd een inloop spreekuur.

De mensen aan de receptie wisselen elkaar af met inschrijven en telefoondienst. In de middag is er nog tijd om direct met de behandelend arts te spreken.

Als dit alles niet zo geregeld was dan kunt u zich de volgende situatie voorstellen.

U ligt tbv een diabetesonderzoek in uw Jansen en Tilanus.
De diabetesverpleegkundige moet zich telkens excuseren om de telefoon aan te nemen of iemand te woord staan aan de receptie. Dat werkt voor geen meter.

Natuurlijk kan men op elk moment tijdens de openingsuren bellen, maar afhankelijk van de bezetting kunt u in de wacht gezet worden of worden gewezen naar de bezoek of informatietijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik op andere tijden bel, krijg ik het antwoordapparaat, of dat ik tussen 8 en 10 wil bellen...
of bij spoed nummer XXXX
Dat is bij mijn huisarts ook.
Een dokter moet voor zichzelf ook een werkschema opstellen zodat hij/zij alles kan doen wat nodig is op een dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat deze praktijken nog niet commercieel genoeg zijn om in te kunnen spelen op huidige markt.

Als de overheid de subsidies stopzet dan zullen deze praktijken wel commercieel moeten gaan denken en handelen.
Dat zorgt er dan voor dat jij in de toekomst elke minuut van de dag kunt bellen voor een afspraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat hij kan uitlopen