Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je erachter wat je levenstaak is? Of hoe weet je zeker wat je wilt bereiken in je leven?

14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie vraag
Snuffel
14 jaar geleden
Dank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar één zekerheid in het leven, dat is dat je doodgaat aan het einde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het boeddhisme kiezen mensen zal voor dit leven, dus in de loop van je leven zul je misschien weten waarom je voor DIT leven koos.
Alleen er is zoveel ellende op de wereld en dan vraag ik me af: Zouden al die mensen daar voor gekozen hebben?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Doe waar je hart ligt, gewoon doen en kijken of het bevalt, bevalt het niet kies je voor iets anders waar je hart ligt, op deze manier kom je er vanZelf achter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar kom je achter door te leven en ouder te worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoe kom je erachter wat je levenstaak is?"
Ik denk, dat je daar niet achter komt, misschien zie je aan het eind van je leven een soort van "rode draad".
Je vraag gaat al uit van een vooronderstelling, namelijk dat er een levenstaak zou zijn voor iedereen, en dat is voor mij geen zekerheid.
Er zijn geloven (of mensen die erin geloven), waar bijvoorbeeld uitgegaan wordt van reïncarnatie, van het uitwerken in dit leven van onuitgewerkte problemen in een vorig.
Meer info over reïncarnatie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Re%C3%AFncarnatie

Nog wat algemene info over levenstaken:
"Van Erikson (1902 - 1994) is het meest bekend zijn levenslooptheorie (1963). Volgens deze theorie verloopt de menselijke ontwikkeling gedurende de levensloop planmatig. Daarbij onderscheid hij acht verschillende fasen of levenstaken die elk mens tijdens zijn levensloop doorloopt (zie schema)."
http://www.btsg.nl/infobulletin/Erikson.html

En je 2e vraag: "hoe weet je zeker wat je wilt bereiken in je leven?"
Ik denk, dat er nooit iets zeker is, dus ook niet in wat je wilt bereiken in je leven. Natuurlijk zijn er mensen die al heel jong weten, wat ze willen en dat ook uitvoeren. Maar heb je dat niet, dan zal je gaandeweg je leven je weg zoeken. Die weg is altijd aan veranderingen onderhevig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing