Ik heb een ooronststeking en ik moet vandaag vliegen wat moet ik doen???

Ik heb een ooronsteking wss omdat ik deze vakantie in hongarije te veel mijn oortjes voor muziek in had maar ik denk dat het is omdat ik in het zwembad na het zwembad nog water in mijn oor had en dat ging er niet uit!?? nu het einde van de vakantie en gisterenavond kreeg ik opeens pijn in myn oor nu een dag verder en ik moet over 6uur vliegen! ik moet echt op^die vlucht want hongarije-->belgie zijn er bijna geen vluchten maar ik wil niet dat mijn trommelvlies knapt ofzo! wat moet ik doen:(:(:(
Oordruppels of neuspray gaat niet in 1 2 3 werken denkik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is je vlucht gegaan?

Antwoorden (4)

Dit is vervelend en eerlijk gezegd durf ik geen tips te geven om wel te kunnen vliegen omdat er reeele kans op gehoorbeschadiging is.
Daarom: ga langs een plaatselijke arts (vraag via hotel/ camping etc). Hij kan kijken hoe erg de ontsteking is en mogelijk druppels of andere zaken meegeven. Druk bij opstijgen en landen iig plastic bekers met in warm water gedrenkte zakdoekjes tegen je oren (ookwel 'toeters' genoemd).

Sterkte en goede reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang het een buitenoorontsteking is (dus de gehoorgang tot aan het trommelvlies) en niet een middenoorontsteking (achter het trommelvlies), zal vliegen niet zoveel effect hebben op het probleem.

Heb je toch een middenoorontsteking, dan zou ik zeker een neusspray gebruiken die de neus opent en daarmee ook de buis van Eustachius, zodat de druk in het middenoor kan normaliseren tijdens het vliegen.

Oordruppels kunnen de pijn en ontsteking lokaal bestrijden, zelfs op korte termijn.

Dus ja: oordruppels en neusspray zullen wel op 1 2 3 werken. Het is wellicht het enige dat je kan doen als je straks moet vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die ik ken zegt nu dat zei veel meer mensen met grotere klachten hebben,die in bed moesten blijven van de pijn, ik kan nog lopen springen enz alleen aan het oor komen en hard bewegen doet ^pijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier alleeen pijnstillers en oordruppels, gaat al iets beter, is dit ook genoeg voor een middenoorontsteking op het vliegtuig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een neusspray met efedrine zou ik zeker nog aanraden. Want het is juist de druk in je binnenoor die je wilt normaliseren en de lucht in je middenoor kan er alleen uit of in via de buis van Eustachius (die uitkomt in je neus). Dus als die gezwollen zit, heb je prijs. Enkel via een neusspray geraak je aan die buis van Eustachius. In elk geval klinkt je verhaal (van hieruit, ik kan je niet zien natuurlijk) eerder als een buitenoorontsteking dan een middenoorontsteking. Succes en beterschap! Ps: een pijnstiller zal zeker aangenamer zijn voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen koorts hebt, en geen constante pijn, zal het geen oorontsteking zijn. pijnstillers en evt. kauwgom, tijdens landen en dalen kan helpen. Kauwgom, zorgt ervoor dat de buis van eustagius, niet dicht klapt, wat pijn doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, als ik op het oor druk heb ik pijn, mijn neus zit niet vast ik kan nog goed ademen door mijn neus dus die buis van euchastius is toch vry?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel constante pijn maar heel licht, ik voel het wel dat er wat is aan mijn oor maar niet echt pijn alleen als ik er op druk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens,mijn broer heeft het ook, en die had dezelfde klachten over het water achter het zwemmen in de oor, dus ik denk dat het daar aan ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om een middenoorontsteking zou gaan, kan je buis van Eustachius wel degelijk gezwollen zijn (via je middenoor, dus niet via je neus) en daardoor dichtzitten.
Staat los van het feit of je ook een verstopte neus hebt. Maar via je neus is de enige manier om ook aan die buis van Eustachius te raken. Vandaar een "neus"spray voor een oorontsteking. @Platje: je kan wel degelijk een oorontsteking hebben zonder koorts. @GregoryS: het klinkt echt wel als een buitenoorontsteking (dus minder ernstig wat vliegen betreft, maar daarom niet minder pijnlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga nu vliegen Wens me succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes! (laat iets weten achteraf hé)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes, kijk of je eventueel nog earplanes kan vinden. Deze verminderen de druk! Maar weet zo niet of ze mogen worden gebruikt bij kleine oorontsteking. Vraag ernaar op het vliegveld of bij het personeel van het vliegtuig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe gaat het inmiddels? En hoe is de vlucht verlopen?
een oorontsteking kan gevaarlijk zijn, zeker als het oor loopt en/of gepaard gaat met koorts. ga dus even naar een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze raden het af om te vliegen met oorontsteking omdat je mogelijk gehoorschade kan oplopen. Dus de beste tip: Ga naar de plaatselijke dokter voor hulp en info.

Heb zelf ook altijd last van de oren icm vliegen omdat mijn oor altijd dicht zit. maar heb de oplossing gevonden voor mijn probleem. Er bestaan de zogenoemde earplanes die de druk op het trommelvlies verminderen. Deze zijn vaak te koop op het vliegveld en bij sommige vliegtuigmaatschappijen in het vliegtuig zelf.

Ik kan niet zeggen of deze earplanes bij een oorontsteking helpen dus ga naar de dokter en luister naar zijn advies. Als hij zegt dat je kan vliegen kan je eventueel Earplanes kopen en lees daarbij de bijsluiter of deze mogen worden gebruikt bij oorontsteking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
K'heb op het vliegtuig zo van die ovaalachtige oordopjes gekocht die de druk dempen, heb geen last gehad van vliegen -->pijnstillers-->oordruppels-->oordopjes bedankt voor de tips!