ja, als je stopt met blowen, dan kun je last krijgen van ontwenningsverschijnselen. je lichaam is immers ingesteld op de intake van THC.

Verschijnselen waar je last van kunt krijgen:
Last van onrust
Zweten
Hoofdpijn
Problemen met inslapen
Trillen
Angst
Gewichtsverlies
Hikken
Hitteaanvallen
Gebrek aan eetlust

Deze verschijnselen verdwijnen meestal na een aantal dagen tot een week als je stopt met blowen. Problemen met inslapen kun je langer last van houden. Je zult je elke dag wat beter gaan voelen als het je lukt het stoppen vol te houden. Je gevoelens van angst zullen over het algemeen ook afnemen als je niet meer blowt.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ja, die kan je zeker krijgen.
Je kan gaan zweten, hoofdpijn krijgen, onrustig worden enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lichamelijke ontwenningsverschijnselen zijn eigenlijk te verwaarlozen. Alle symptomen die je lichamelijk zult voelen zijn eigenlijk te vergelijken met symptomen die ook voorkomen bij stress en zenuwachtigheid.
Denk dan aan dingen als: lichamelijk onrust, trillerigheid, hoofdpijn, slapeloosheid, concentratieproblemen etcetera.
Je zult hier vooral veel psychische onrust van ondervinden.
Je blowt meestal niet voor niets. Veel mensen blowen om hun eigen werkelijkheid en problemen te ontvluchten.
Die vlucht valt nu weg. Dat betekend dat alles even hard binnen kan komen en je zult er op een andere manier mee om moeten leren gaan.
Ik heb zelf jarenlang heel veel geblowd. Toen ik stopte was vooral het volgende erg opvallen: herinneringen. Ik had veel van de dingen die ik mee had gemaakt en veel van de problemen die ik had min of meer weggestopt. weggestopt in de wazige mist van het blowen. Toen ik stopte werd ik een tijd lang overspoeld met gevoelens en herinneringen. Soms wist ik niet eens waar ze vandaan kwamen. En ik wist zeker niet hoe ik het moest stoppen, het leek wel alsof er een trein van emoties non-stop door me heen raasde.
Ik ervaarde ook veel spijt. Spijt van de verdane tijd. Spijt van de dingen die ik niet had opgepakt of aangepakt.
Wat bij mij goed hielp was schrijven, ik heb dagboeken vol gekalkt met alles wat maar in me opkam, ik moest zoveel kwijt.
Wat ook helpt is veel dingen gaan doen, zorg dat je een goede dagbesteding hebt zodat je 's avonds beter kunt slapen en afleiding hebt. Spreek veel af met mensen die niet blowen.
Als je wilt kun je ook hulp vragen via de huisarts, die kan je eventueel doorverwijzen naar verslavingszorg, die hebben vaak speciale programma's.
Zet 'm op. Het leven is zoveel meer dan je nu kunt zien met de mist om je hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motiverend antwoord zeg! +