wanneer kan een vrouw zwanger raken? en is de pil alleen genoeg om niet zwanger te raken?

mijn vriendin slikt de pil, en dusver deden we het gewoon veilig met condoom.
maar het leek ons wel spannend om een keer zonder te doen.
dus is mijn vraag: is de anticonceptie pil genoeg om niet zwanger te worden?
en wat is de periode dat een vrouw gemakkelijk zwanger word?

gegroet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (5)

De pil is voldoende tegen zwangerschap, echter niet tegen SOA's De periode dat een vrouw vruchtbaar is kan je uitrekenen, zie bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de pil volgens voorschrift geslikt word is er geen periode dat ze makkelijker zwanger word. Je bent continue beschermt.
Let wel op dat ze niet de pil vergeet, of last heeft van braken of diarree. Dan is de werking van de pil minder.
Ook bepaalde antibiotica beinvloeden de werking van de pil.

Hebben jullie beide een SOA test gedaan? Daar beschermt de pil niet tegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ze netjes elke dag de pil slikt, en niet last heeft van wat ik hierboven beschreef, dan bied de pil voldoende bescherming tegen zwangerschap.
12 jaar geleden
Geen 1 anticonceptie middel is 100 procent veilig. Er is altijd een kleine kans dat je toch zwanger word.
Maar op zich als de pil correct word ingenomen en er geen pil dagen worden overgeslagen ben je goed beschermd tegen een eventuele zwangerschap. Als je vriendin een antibioticum kuur moet slikken, moet ze er rekening mee houden dat het de werking van de pil kan verminderen. Ook braken en diarree kunnen de pil werking verminderen.
Maar dit staat allemaal in de bijsluiter van de pil.

Om je vraag over vruchtbaarheid te beantwoorden:

De dagen rond de eisprong zijn het meest vruchtbaar voor een vrouw.
Wanneer je uitgaat van een regelmatige menstruatiecyclus, ligt de eisprongperiode tussen de negende en zeventiende dag na de menstruatie. Echter,
iedere vrouw is verschillend.

op deze site kun je meer over de pil en de werking ervan lezen:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/32495-zwanger-worden-terwijl-je-de-pil-slikt-is-het-mogelijk.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mits trouw op tijd geslikt, geen diarree, niet gebraakt, geen medicijnen geslikt die de werking beinvloeden, kun je op de pil vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nog nooit zwanger geraakt en ik slik ook alleen de pil. We hebben allebei een testje gedaan dus zonder condoom maakt niet meer uit. De periode waneer ze het makkelijkste zwanger kan raken is net na of net voor de menstruatie.