Hoeveel (procent van de) mensen hebben al seks gehad voordat ze 16 jaar zijn? (gemiddeld dan)

Ik vroeg het me af omdat ik het steeds meer hoor in mijn omgeving etc. (er mogen ook gedachtes etc bij gegeven worden --> hoeveel je ong denkt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Volgens seksfeiten op twitter 42% van de meisjes <16
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel procent het is zou ik eerlijk gezegd niet durven zeggen, ik denk dat 30% tot 40% van mijn jaargenoten (vwo-5, rond de 16-17 jaar) seks hebben gehad, maar dat is natuurlijk slechts een kleine groep, ik denk wel dat dit vrij representatief is.
Tegenwoordig is het wel normaler om voor je 16e seks te hebben dam vroeger, toen was dit (in sommige groepen) ten strengste verboden (denk aan geen seks voor het huwelijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij wordt er ook niet bijzonder veel over gepraat, maar via - via kan je toch aardig wat te weten komen :)
En van sommige weet je het wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dan hebben we het over de middeleeuwen (en eerder). Uit die periode zijn altijd al minder cijfers bekend, maar het klopt dat men heel vroeg trouwde.
Ik had het meer over de laatste eeuwen (sinds Nederland echt bestaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14 en zwanger heb ik bijna nog nooit gehoord, behalve dan enkele uitzonderingen.. Maar blijkbaar kan het :)
De gemiddelde leeftijd van de eerste gemeenschap is 15,5 jaar. Op 18 jarige leeftijd heeft de helft van de jongeren nog geen ervaring met coïtus

deze vraag is ooit eerder hier ook behandelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben leraar op school van ong 13 jarigen,ongeveer 60% heeft al sex gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seks bestaat uit allerlei vormen.
Dus welke vorm bedoel je? In bijgaande bron vind je serieuze cijfers.
Het antwoord op jouw vraag staat er niet precies bij, maar de gemiddelde leeftijd van de eerste geslachtsgemeenschap was volgens dit onderzoek 16,6 jaar.

Zelf vind ik het heel gewoon, als een meisje voor haar 16e verjaardag al met haar vriendje naar bed is geweest.

Bron: factsheet van 17 maart 2005
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat het er vrij veel zijn, maar wat veel belangrijker is - hoe belangrijk is het?

Op zich doet de leeftijd er m.i.z. niet zo veel toe als je op je 15e de juiste tegen komt dan is dat oké, maar is dat pas als je 25 bent is dat ook oké........

Als JIJ denkt dat je het wil met die persoon (aangenomen dat de ander het ook wil) DAT is het juiste moment....