Kan je onveilig vrijen na 1 bedpartner?

Hallo,
Stel dat een meisje (A) een bedpartner heeft gehad (B) en het was voor beiden de eerste keer dat ze onveilig gevreeen hebben.
Stel dat een jongen (C) een bedpartner heeft gehad (D) waarbij het ook voor deze twee de eerste keer was dat ze onveilig hebben gevreen

(alle 4 de partners waren dus nog maagd en hebben dus één partner gehad)

A en C kunnen nu geen soa hebben..
Kunnen dan A en C onveilig vrijen zonder onnodige risicos behalve zwangerschap etc.

Ik weet dat het beter is om een test te doen of een condoom te gebruiken, dus neem liever de moeite niet om daarmee te antwoorden. Ik was gewoon nieuwsgierig of dit gevolgen heeft of dat dit niks uit maakt.

dankje

Toegevoegd na 9 minuten:
Het gaat hier echt om een zuivere situatie. Het is maar een voorbeeld, alles is veilig en schoon, geen naalden e.d. geen leugens. Het is een zelf verzonnen situatie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wie garandeert dat iedereen de waarheid spreekt. ..... ?????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is helemaal de vraag niet, het gaat hier of een puur speculatief verhaal, waarin we alleen maar met de gegevens hoeven te werken.
Amadea
11 jaar geleden
Het is in elk geval onveilig, hóe je het verder ook leest....

Antwoorden (8)

Het is inderdaad mogelijk dat er gevolgen aan zitten. Ook al wil je het niet horen en/of lezen, kun je toch echt beter een SOA-test gaan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als A,B,C,D allemaal maagd waren zegt dat nog niks over bloedcontact, bloedtransfusie. naaldgebruik, SOA door moeder overgegeven tijdens zwangerschap. Dus kan een van vieren nog steeds besmet zijn en na dit verhaal 3 van de vier.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als A,B,C,D van te voren geen SOA hebben kan er niks gebeuren (behalve zwangerschap).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is dat dan niet raar? Het leek mij ook logisch als beide partners geen soa hadden dat er dan niks kan gebeuren. Maar een soa is toch ooit ontstaan. Dus hoe kan dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja vraagje, aids is ook ontstaan, de griep ook en zo alle andere ziekten. Meestal mutaties ofzo of het komt van dieren of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie het zo, er zijn nu een range ziektes (die ooit ontstaan zijn net zoals mensen ooit ontstaan zijn uit een andere soot mensaap). Je kan niet door sex te hebben een SOA veroorzaken die nu al bekend is. Sex veroorzaakt geen SOA, sex is een "methode" om een virus van A naar te brengen, net als bloedcontact, speeksel overdraging, luchtcontact dat kan zijn.
nee dat kan niet. in feite is het wel onveilig als je niet zwanger wil worden of vader natuurlijk. in deze hypothetische situatie zou iedereen schoon blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe klopt het, maar bij 4 partners is de kans 1op4 dat er toch iemand liegt. Kan jij zeker zijn dat de ex vrien(in)van je vrien(in) trouw was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was een zuiver hypothetische vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord ook ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kansberekening slaat helemaal nergens op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet om de kans berekening, het gaat om het feit, dat je de risico's niet overziet, wie zegt nu ronduit dat hij of zei overspel gepleegd heeft? maw theoretisch klopt het wel, maar in de praktijk zou ik maar op m'n tellen passen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ging het niet om omdat het een zuiver hypothetische vraag was ;) dan past het niet om te adviseren dat je op je tellen moet passen en een vreemdsoortige kansberekening toe te passen.
in deze situatie kan je geen soa hebben opgelopen.
Als er andere factoren bij komen zoals naalden leugens dan kan er al wel een soa aanwezig zijn maar zoals jij het zegt is iedereen soa vrij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk eens wat de gevolgen voor je kunnen zijn als je een SOA zou oplopen. Er is daar op internet genoeg over te vinden en daar word je niet blij van.

Bedenk ook dat je nooit 100% zeker weet of een partner écht de waarheid spreekt, én bedenk dat er ook SOA zijn die je bij je kunt dragen zonder dat je dat weet of er last van kunt hebben.

Bedenk tot slot hoe weinig een condoom kost (verkijk je niet alleen op het merk durex, er zijn ook goedkopere condooms) en hoeveel ellende en zorgen je er mee kunt voorkomen.

Simpel toch? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk eens dat dit een zuiver hypothetische vraag was!
In de Middeleeuwen dacht men, dat er in een hoop graan 'vanzelf' muizen ontstonden. Dat heet wel Generatio spontanea. Er zijn uitvoerige proeven gedaan, om aan te tonen, dat leven niet 'zomaar' ontstaat, maar dat er sprake is van evolutie.

Bij een soa gaat het ook om levensvormen, die worden overgebracht van de ene naar de andere mens. Die levensvormen zijn bacteriën of virussen. Ook deze ontstaan dus niet zomaar.

Het betekent, dat in jouw voorbeeld er geen sprake kan zijn van een soa.

Maar er is nog een punt, en dat is dat mensen in staat zijn om te liegen. Of dat ze dingen vergeten zijn, of gewoonweg niet weten.

Zo ken ik iemand, dat later ontdekte dat zij in haar slaap was verkracht. (Ze was gedrogeerd.) Gelukkig hield zij daar geen soa aan over.

Om het moeilijk te maken:
Ook kan het zijn, dat iemand wel besmet is met een soa, maar er geen 'last' van heeft: hij/zij is resistent voor die ziekte. Plus het kan zijn, dat de ander wel last krijgt van die betreffende soa.
Stel dat je dat zou weten, wat doe je dan??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt erop dat je gelijk hebt maar......Sommige SOA's zijn ook op andere manieren overdraagbaar.Ze zijn zeker seksueel overdraagbaar, vandaar de naam, maar dus ook op andere manieren. Zoals een onhygiënisch gezette piercing of tattoo of na niet seksueel wel-intiem contact.