Nee, het schijnt zelfs juist goed te zijn, toevallig heb ik daar kort geleden iets over op tv gezien.

Citaat van een internet side over prostaat massage
"Het is bewezen dat prostaat stimulatie de prostaat gezond houd."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey, bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan ;-)

Andere antwoorden (1)

Daar is geen enkele aanwijzing voor dat prostaatkanker kan ontstaan door het stimuleren van de prostaat.
Mannelijke geslachtshormonen spelen een rol bij prostaatkanker
Hoewel de precieze rol van hormonen bij het ontstaan van prostaatkanker nog niet bekend is (Debes & Tindall, 2002), is een associatie tussen mannelijke geslachtshormonen (androgenen) en prostaatkanker aannemelijk. Zo is bij mannen bij wie vóór de puberteit de testes zijn verwijderd, nog nooit prostaatkanker ontdekt. Daarnaast is de groei van prostaattumoren sterk hormoonafhankelijk zelfs bij relatief lage androgeenwaarden. Ten slotte lijken de (oncogene) producten van genfusies (zie 'genetische factoren') mede onder invloed van androgenen te ontstaan