Wordt het mannelijk libido minder na een steralisatie?

Wordt de man nog net zo opgewonden als daarvoor of moeten mannen er meer moeite voor doen om sexueel opgewonden te raken? Een dokter die ik hierover sprak zei dat het tussen de oren zit maar is dit ook echt zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (5)

Klopt: Het is een eenvoudige ingreep welke geen invloed heeft op uw seksueel functioneren.

Het is vooral een fabeltje waarmee mannen elkaar het hoofd op hol brengen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee van wie die min was, maar dit is gewoon het goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vast iemand die dagelijks dit fabeltje rondbazuint en als zijn vrouw er achter komt dat het niet waar is meteen een sterilisatie moet gaan ondergaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol
De psychologische impact van de sterilisatie is zeker niet te onderschatten, vooral bij ons, mannen.
Vrouwen hebben een duidelijk afgebakende vruchtbare periode en leven ook met de gedachte dat het beperkt is, mannen niet.
Het is dan ook niet zo toevallig dat mannen meer weerstand tegen sterilisatie hebben dan vrouwen alhoewel de ingreep bij hen inderdaad veel invoudiger is.
En de wetenschap dat een gesteriliseerde man zeker niet minder "man" is, dat zijn viriliteit alles behave aangetast is en dat vrouwen hem zeker niet als minderwaardig beschouwen (meestal is het zelfs het tegengestelde) zal daar weinig aan veranderen...
Ik wil graag kwijt dat het achteraf allemaal reuze mee is gevallen en dat het bedrijven van de sex hetzelfde is als voorheen.
11 jaar geleden
Het steriliseren heeft helemaal geen invloed op het libido. Bij mij persoonlijk werd het libido zelfs groter. Maar dat kwam meer doordat ik nu wist dat ik het kon doen zonder de angst dat mijn vrouw zwanger zou kunnen raken. Het is maar hoe je er tegenover staat. Ik heb drie prachtkinderen en vind het wel welletjes zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het tegendel is eerder waar, aangezien dat je niet meer bang hoeft te zijn je partner te bezwangeren en daarom veel vrijer kunt vrijen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, doch alleen de eerste dag of de eerste paar dagen.
Daarna zal hij gauw weer op het oude niveau zijn.
Alleen met de eerste paar keren kan hij wat terughoudend zijn.

Ervaringsdeskundige ;)