Heb ik speciale massage olie nodig als ik mijn vriendin een intieme massage geef?

Mijn vriendin wordt graag gemasseerd, gewoon ter ontspanning. Ik geef mijn vriendin graag een massage. Echter, soms worden we beide opgewonden. Nu vraag ik mij af of de massage olie, die ik dan dus overal op mijn handen heb, misschien niet goed is voor de intieme delen van mij vriendin. Ik gebruik normale massage olie, en af en toe eentje die stimulerend werkt. Moet ik hier mee op passen, en kan ik beter speciale olie gebruiken? Of maakt dit niet uit, en kunnen we gewoon van elkaar genieten, zonder ons daar zorgen over te maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
63.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Let wel op als je ook condooms wilt gebruiken
Ritsuka
10 jaar geleden
Tip: 2-in-1 massage olie van de etos, is massage en glijmiddel ineens, en niet zo duur

Antwoorden (4)

je kan het beste een massagemiddel gebruiken dat op waterbasis is ipv olie. olie kan de zuurgraad van de vagina aantasten en klachten veroorzaken bij je vriendin. bovendien kan olie de condoom aantasten. condoom kan dan eerder knappen. voor het geval jullie na de massage nog andere dingen gaan doen natuurlijk.

durex heeft een goede massagevloeistof op de markt, maar er zijn natuurlijk ook andere merken.
10 jaar geleden
Hoef je je geen zorgen over te maken, massageolie wordt gemaakt om gebruikt te worden en de fabrikanten weten ook wel dat dat soms tot intiem contact leidt. Mocht dat problemen op kunnen leveren zou dat vermeld worden op de verpakking.

Je zou massageolie namelijk ook kunnen gebruiken terwijl je wondjes hebt (een keer een puistje of muggenbult bijvoorbeeld) of dat je per ongelijk iets in je mond kunnen krijgen doordat je jeuk hebt aan je neus/mond en er even aanzit.

Het kan wel zijn dat speciale olie prettiger is doordat het minder gaat plakken, intrekt, bedoeld is om ook intieme delen mee te masseren of doordat het tintelt. Dat is natuurlijk speciaal daarvoor gemaakt dus kan pluspunten hebben. Maar al met al hoef je je geen zorgen te maken. Veel plezier ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Lang niet alle problemen die een product zou kunnen opleveren, staan vermeld op de verpakking van een product. Daarvoor is vaak simpelweg geen ruimte op de verpakking. Naar mijn idee creëer je met dit antwoord een schijnzekerheid voor de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben het met Antoni eens. Ik denk ook dat er nog altijd veel meer massages niet tot seksueel contact leiden dan wel. Dat mag ik tenminste hopen (professionele masseurs masseren ook wat af namelijk, en fysiotherapeuten, sportmasseurs, cursisten babymassage, etc.) Ik heb wel eens een flesje massage-olie gekocht voor een relaxdagje met vriendinnen waarbij we maskertjes hebben uitgeprobeerd bij de chocoladefondue, en zelfs wanneer partners elkaar masseren is dat echt niet altijd een inleiding tot het (verdere) voorspel. Daarbij: er zijn speciale producten die gemaakt zijn voor de intieme massages. Waarom die niet gebruiken? Een gewone massageolie die etherische olie bevat moet je zeker niet gebruiken voor intieme massage, dat gaat gewoon branden. Daarbij kunnen rubber- en latexcondooms vaak niet tegen olie. Als je geen condooms gebruikt, zou je waarschijnlijk met een gewone basisolie of desnoods zonnebloem- of olijfolie (is licht zurig, dus zal allicht minder schadelijk voor de vagina dan bijvoorbeeld zeep) kunnen gebruiken, maar of het nu prettig en hygiënisch is, daar twijfel ik nogal aan. Volgens mij blijft het plakkerig zolang je geen ontvetter zoals zeep of afwasmiddel gebruikt, en die wil je weer niet gebruiken bij de vagina. Niet echt handig dus. Maar niet getreurd: er zijn zelfs 2-in-1 producten die gebruikt kunnen worden als massageolie en glijmiddel tegelijk. Gewoon bij de drogist. Lijkt me prima geschikt voor VS en zijn vriendin. Of - wanneer een glijmiddel niet nodig of gewenst is - gewoon olie voor erotische massage.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet alles staat op de verpakking en niet elke massage leidt tot intiem contact. Maar dat betekent niet dat je op moet passen met gewone massageolie als je daarna 'per ongeluk' overgaat in intiem contact. Dat kan je prima gebruiken.
En inderdaad, als je massageolie gebruikt als voorspel zou ik ook de voorkeur geven aan speciaal daarvoor geproduceerde massageolie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er geen etherische oliën in de massageolie zitten, zou het inderdaad niet erg zijn om "een keer" van massage over te gaan naar het voorspel of zelfs de massage te gebruiken als voorspel. Maar als er bij het vrijen een condoom wordt gebruikt, dan kan die zeker wel aangetast worden door de olie (welke olie dan ook).
Je kan allerlei oliën gebruiken, zoals maïskiemolie of olijfolie of zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kán, maar is niet direct aan te raden. Het grootste probleem is daarbij als je een condoom gebruikt, omdat zowel rubber als latex niet goed tegen olie kan.
ja want vaginale flora wordt aangestast als je daar producten zou gebruiken waar er parfum enz inzit. je zou anders de gezonde bacteriën aantasten van de vagina die de vagina juist beschermt tegen infecties. er bestaan neutrale vloeistoffen onder andere van durex die je zowel als glijmiddel als massage middel kan gebruiken.