Zijn er andere manieren om medicijnen te kopen als je niet langs de dokter durft?

Dit is misschien een beetje een rare vraag, maar het zit zo: ik moet medicijnen kopen tegen iets waar ik me nogal voor schaam. Ik denk dat als ik zeg dat het om Doxycycline gaat, dat sommige mensen wel snappen waarom. Ik weet heel zeker dat ik dat nodig heb, want de jongen die mij besmet heeft, gebruikt dat ook. Onze dokter is alleen een goede vriend van mijn vader en ik ben bang dat mijn vader erachter komt als ik bij hem langs ga. Ik durf ook niet langs de GGD omdat ik bang ben dat ik daar bekenden tegenkom en hier in het dorp (ik woon echt in een heel klein dorp) ik straks als een slet bekend kom te staan. Kan ik ergens anders die medicijnen kopen?
Please help want ik zit er echt mee!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K
Amadea
9 jaar geleden
Er zijn ook andere soorten ontstekingen waarvoor dat medicijn voorgeschreven wordt. Dat jij zo'n doosje hebt zien staan impliceert nog niet dat het om een SOA zou gaan.
ronron1212
9 jaar geleden
Beter gewoon naar de dokter en geen risico nemen het verkeerde medicijn te gaan slikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ook al is je vader bevriend met de dokter , deze heeft een geheimhoudingsplicht en mag dus niets tegen je vader zeggen als jij dat niet wilt ,ga dus gewoon en regel het voor je eigen gezondheid
Erna55
9 jaar geleden
Toch gewoon naar de arts. Slik geen medicatie die je niet voorgeschreven zijn.
De arts heeft beroepsgeheim.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een dokter heeft zwijgplicht als hij dat door zal vertellen begaat hij een misdrijf en kan dat zijn baan kosten!

Het beste antwoord

Beste anoniempje,

Ik snap je angst, maar een dokter mag niets doorvertellen! Het zou dus een schande zijn als die vriend van jouw vader hem vertelt wat er met jou is of welke medicijnen jij voorgeschreven krijgt. Dat kan hem zelfs zijn baan kosten! Toch snap ik wel je probleem, en kan ik me voorstellen dat je niet bij die dokter langs wilt gaan uit schaamte (al is het niets om je voor te schamen!).

De andere optie die jij noemt (de GGD of een soapoli) is ook een mogelijkheid. Daar kun je anoniem langs en krijg je een recept. Ik kan helaas niet vanaf hier inschatten hoe groot de kans is dat je daar iemand tegenkomt die je kent en hoe groot de kans is dat die gaat roddelen (bedenk wel: ze zitten daar zelf ook om een reden en zullen dat ook niet graag bekendmaken, toch?).

Als je echt geen andere oplossing ziet, kun je de medicijnen kopen bij een online aanbieder. Ik heb even voor je gekeken, en bijvoorbeeld op de website medicijnkopen.com staan verschillende online apotheken die medicijnen verstrekken. Dit is legaal, omdat het land van levering het Verenigd Koninkrijk is.

Bij het bestellen van de medicijnen zal een online arts je medische situatie bekijken en vaststellen of je aanspraak kunt maken op het medicijn. Je moet wel zorgen dat je alles eerlijk en volledig invult, zodat je de juiste medicijnen koopt in de juiste hoeveelheid.

Nogmaals: ik denk dat het slimmer is om naar de dokter of de GGD te gaan. Zie je echt geen andere optie, dan kun je onderstaande link proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon bij de dokter online of medicijnen online.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Voor dit volstrekt onverantwoorde antwoord zou je eigenlijk een boete moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind jou reactie een beetje overdreven, alhoewel ik je wel begrijp. Dit meisje wil om duidelijke redenen anoniem blijven en haar heil niet in het dorp zoeken. Ik kan dat heel goed begrijpen.
Het enige wat mijn inziens onverantwoordelijk is, is dat je zeker moet weten of zij daadwerkelijk dat medicijn nodig heeft en waarop zij baseert dat zij dezelfde besmetting heeft als haar vriend. Als zij deze zekerheid bij een eventuele arts kan laten vaststellen (bv. 4 dorpen verderop), dan is er niks mis mee om gebruik te maken van medicijnen die je online kunt bestellen.
Ga naar een Soa poli deze zitten in veel grote ziekenhuizen. Bestel nooit medicijnen via het internet, je weet niet of je het product krijgt, wat je denkt dat je krijgt. Er kunnen andere stoffen inzitten, of andere dosissen, waardoor het medicijn niet werkt.
De soa poli's zitten door het hele land, vaak makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Maar je kunt ook rustig naar je eigen huisarts, ook deze zal de reden van je bezoek niet doorgeven aan je ouders, ook hij heeft zijn beroepsgeheim en zal dit niet schenden. Koop ook een pakje condooms, zodat je altijd een bescherming bij je hebt, mocht je onverwachts seks willen hebben, veel jongens verzuimen dit, dus het is verstandig hier zelf voor te zorgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Zeer goed antwoord crea.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus, prima antwoord. Er zijn nog wel een paar redenen waarom VS écht naar een arts moet: -Je medische geschiedenis kan van belang zijn bij het nemen van dit middel. Als je een blanco voorgeschiedenis hebt, kan in de (vooral nabije) toekomst het feit dat je dit middel neem, relevant zijn. Stel dat je iets anders krijgt in de tijd waarin je dit middel slikt, en je dan een middel krijgt wat hier een interactie mee kan hebben. Of stel dat je een ernstige allergische reactie krijgt waarbij je zelf niet in staat bent te communiceren, en er is nergens bekend dat je dit middel gebruikt. Of er gebeurt iets anders waardoor je niet aanspreekbaar bent en waarmee je wordt opgenomen, en het middel wordt niet gecontinueerd omdat niemand weet dat je het slikt. Allemaal scenario's die je niemand toewenst, maar die wel kunnen gebeuren. -Je hebt een SOA-test nodig. Jij weet blijkbaar (of in elk geval: dénkt te weten) welke SOA je hebt, maar dat betekent hoe dan ook dat je onbeschermde seks hebt gehad. Je kunt dus ook een andere SOA hebben opgelopen. -Als je een meisje bent en je gebruikt geen aanvullende anticonceptie, of niet heel consequent, is een zwangerschapstest ook handig. Daarvoor hoef je natuurlijk niet per se naar een arts.
Er zijn diverse sites waar je dit geneesmiddel kunt kopen, maar ga het niet slikken, vóór dat je weet wat je mankeert, want dit middel wordt voor meerdere aandoeningen voorgeschreven.

Doxycycline behoort tot de tetracycline-antibiotica. Tetracycline-antibiotica werken tegen bacteriële infecties.

Artsen schrijven het voor bij infecties met bacteriën, zoals luchtweginfecties (zoals longontsteking, acute bronchitis, infecties bij cystische fibrose, middenoorontsteking, bijholteontsteking en keelontsteking), blaasontsteking, huidinfecties (bijvoorbeeld acne), infecties van het maagdarmkanaal, geslachtsziekten (chlamydia, gonorroe, syfilis), de ziekte van lyme, malaria en Q-koorts.