Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het beste Gewicht?

hallo, ik ben een jongenman van 22 jaar met een normaal postuur en al een tijdje bezig met afvallen ben van 108 naar 84 nu gegaan! en ben 178 lang en wil graag nog meer afvallen en dus lekker slank worden! welk Ideal perfecte gewicht raad u mij aan om te laten bereiken voor 178lang?

Gr Rico

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je BMI is op het moment 26,51.
(berekening is gewicht in kg : lengte in m x lengte in m)
in jou geval dus 84 : 1.78 x 1.78 (=3.1684) dus 84:3.1684 = 26.51.
De normen voor BMI zijn:
18 of lager Ondergewicht
18-20 Licht ondergewicht.
20-25 Normaal gewicht
25-30 Licht overgewicht
30-35 Matig overgewicht
35-40 Ernstig overgewicht
40 of hoger Ziekelijk overgewicht

Je hebt dus nog licht overgewicht.
Maar weest trots op jezelf!!! Van 108 naar 84 is al een fantastische prestatie, petje af hoor!!!

Ik ben even doorgegaan met berekenen en met 70kg zou je een BMI van (+/-) 22 hebben. Dat is een gemiddeld BMI en zou ik je ook aanraden (als je veel lager gaat zitten ben je te mager en ook dat ziet er niet uit ;-) )
Je zou dus nog maximaal 14 kg af kunnen vallen naar 70kg.

Ik wens je heel veel succes en nogmaals goed gedaan, ik heb respect voor je!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanx voor je reactie ik zat zelf wel tedenken aan 67 kilo zou dat misschien nog net kunnen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar het antwoord van Pavo, het kan wel, maar zorg ervoor dat je er ook gezond uit blijft zien. Met sporten zal je gewicht weer iets bijkomen maar dit is dan puur spiermassa.
Houd ook rekening met overtollig vel wat je niet kwijt raakt (mits je er een operatie voor over hebt).
En nogmaals, probeer er niet in door te draven, want ook bij mannen komt anorexia voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat doe ik zeker niet hoor vind zelf altijd 10 kilo onder lengte perfect
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dan wil ik je nog heel veel succes wensen met je verdere afval strijd, als dieet coach weet ik hoe moeilijk het soms kan zijn voor mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow laatste dagen ben ik ff minder met bewegen bezig moet ik eerlijk toegeven ma eet sinds een 1,5 week in de plaats van 1 a 2 fruit 3 per dag en val er goed vanaf vandaag weer een halve kilo vind het minder moeilijk dan de meeste ben wel anders dan de meeste mensen in bepaalde dingen ook afvallen kan het goed volhouden alleen ik moet wel bekennen dat ik laatste dagen nogal last heb van winden enso komt dat door dat fruit? 3 stuks moet wel kunnen tog? en ik eet veel vezel crackers
Kimath
14 jaar geleden
Je kunt beter volwaardige voeding eten, puur eten dat weinig bewerkt is. Geen vezelcrackers, dan krijg je bijna geen nuttige stoffen binnen.
Ik had ook ergens gelezen dat je bij afvallen beter 1, hooguit 2 stuks fruit kunt eten, wegens de suikers die er in zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Kimath. Ik zou je aanraden om brood te eten (bruin, volkoren, hoe donkerder hoe meer voedingsstoffen er in zitten!)
Wanneer je aan de crackers en fruit zit en je voelt je er niet slecht bij, kan je dit natuurlijk volhouden! Maar zorg wel dat je je dagelijkse vitamines binnenkrijgt (desnoods met tabletten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muffin, het is niet zo dat: Hoe donkerder het brood, hoe meer voedingsstoffen er in zitten. Er zit wel veel meer mout in om het brood donkerder te kleuren.
In volkoren brood zitten wel meer voedingsstoffen en vooral vezels dan in witbrood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger werd vaak gezegd: "hoe bruiner het brood, hoe meer vezels, dus hoe gezonder". Moutmeel bevat geen vezels en heeft ook geen invloed op de verdere voedingswaarde van een brood, maar het geeft wel een bruine kleur en kan zowel aan bloem als aan (volkoren)meel kan worden toegevoegd. Daarom gaat de stelling "hoe bruiner, hoe gezonder" sinds het gebruik van moutmeel niet meer op.
http://www.brood.net/default.asp?id=857&pid=moutmeel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind persoonlijk de beste antwoord opmijn vraag jammer dat er zo weinig reacties zijn geplaatst

Andere antwoorden (3)

Licht aan je spiermassa, er is eigenlijk niet echt een ideaal gewicht.
Iedereen heeft weer een ander gewicht en spiermassa of lengte. Maar even berekend met je BMI (Body Mass Index) zal 76 kg voor jouw geval wel goed zijn. Veel succes met afvallen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amadea
14 jaar geleden
Het ligt aan je spiermassa of je te licht bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat te zwaar
Ik ben zelf ook exact 178. Volgens een programma is mijn BMI rond de 21.6 en dat is precies in het midden van het 'groene gedeelte'. Weeg op dit moment tussen de 67 en 69 (verschilt elke dag). Maar je geeft aan lekker slank te willen worden dus dan hebben cijfers niet direct de grootste betekenis. Staar je dan ook niet blind op de cijfers want Er zijn genoeg mensen die gezond ogen qua lichaam en gewicht, maar van binnen best ongezond zijn (bijv een hoog vetgehalte).

Je hebt al grote stappen gemaakt vind ik persoonlijk dus een echt gewicht om je aan te raden kan ik je niet geven. Als je er echt nog wat kilo's af wil ga dan onder de 75 proberen te komen. Ga alleen niet te ver en ga desnoods kracht training doen om spier massa's te kweken, dit zal je in gewicht niet ver laten dalen, maar het oogt fit en slank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanx voor je reactie man ik zat zelf te denken aan 67 kilo zou dat perfect zijn ik ga fitnissen binnenkort
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord, plusje van mij!
Heel Simpel.
Het Beste Gewicht is het gewicht waar JIJ je in alle omstandigheden goed bij voelt.
En dit zowel geestelijk, fysiek als emotioneel.
Persoonlijk kijk ik NOOIT naar tabellen die opgelegd worden door anderen.
De ervaring heeft me geleerd dat je het ideale gewicht NOOIT kan veralgemenen.

De ene persoon van 178 cm voelt zich prima bij 90 kilo en de andere bij 70 of 80 kilo.
Er zijn zoveel factoren die meespelen in functie van je 'gezond' of optimaal levenslustig te voelen.

Je eigen 'gezonde' verstand gebruiken dus en op je gevoel afgaan.
Dan heb je zelfs geen weegschaal nodig.

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing