nu zegt de dokter hier is je tamilflu zou jij dat slikken als je 32 weken zwanger was?

de mexicaan is hier ingetrokken en volgens de dokter blijft ie maar een week. ze wil nu dat ik tamiflu ga slikken. man lief heeft dat opgehaalt.
zouden jullie dat doen als je zwanger was. of zou je gewoon ziek zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterke en beterschap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie reactie van Taurus, als reactie onder mijn antwoord.
Is verkeerd geplaatst denk ik, groeten.

Het beste antwoord

Ik zou nog eens een gesprekje met mijn arts hebben om duidelijk te krijgen wat de gevaren zijn voor je kindje wanneer je OF de Mexicaanse groep krijgt, OF Tamiflu neemt.
Jij hebt daar niet voor doorgeleerd, dus alleen een arts kan je dat vertellen.
Na jouw verhaal ben ik geneigd te denken dat jouw arts Tamiflu voorschrijft omdat de Mexicaanse griep gevaarlijk kan zijn voor je kindje.
Maar nogmaals: Vraag het na! Zorg dat je zekerheid hebt en neem dan een verstandig besluit.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb mijn kuurtje afgemaakt de arts zag geen gevaren, en ook de groei of gezondheid (voor zover ze dat kunnen zien) is niet achteruit gegaan.

Andere antwoorden (9)

Bailey, als de dokter het heeft voorgeschreven, zal het geen kwaad kunnen.
Je kunt echt ontzettend ziek worden van de Mexicaanse griep.
lijkt me voor jou niet fijn, nu je het al zwaar hebt...
En ik denk dat het ook beter is voor je kleintje, dat je niet ziek gaat worden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je dokter dit voorschrijft en hij/zij alle omstandigheden kent zoals je zwangerschap dan zou ik daar op vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat zou ik niet doen, maar dat zou zijn vanuit mijn eigen gevoel. Naar jouw vraag te oordelen voel jij jezelf daar ook niet lekker bij, dus ik zou het gewoon goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon terugbellen voor een extra controle oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je zwanger bent,is je lichaam zwakker en behoor je sowieso tot de risicogroep. Er kunnen complicaties optreden die niet alleen vervelend maar ook gevaarlijk voor jou en de baby kunnen zijn.
Van Tamilflu zijn de resultaten en bijwerkingen wel enigszins getest maar niet uitgebreid, nog niet alles is bekend. Natuurlijk kunnen daar ook risico's aan zitten.. het middel hoort niet in je lichaam thuis.. Er wordt beweerd dat Tamilflu een verhoogde kans op beroertes geeft en niet al te best is voor zwangere vrouwen. Maar dat is de mexgriep ook niet..

Ik persoonlijk zou wel slikken..

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees dit nog:

Het veelgebruikte virusremmende medicijn Tamiflu zou echter gevaarlijk kunnen zijn voor zwangere vrouwen. Daarom kan er voor hen gekozen worden voor de virusremmer Relenza, die minder risico zou inhouden.

Misschien kun je daar naar vragen?

Toegevoegd na 7 minuten:
ik maak gewoon dezelfde tikfout als die jij ook maakt: het is Tamiflu en niet TamiLflu :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je met hier ingetrokken, dat het bij je in huis is?
De mexicaan is nog steeds zeer mild, zoals ik je al eerder verteld heb, het is een onschuldig griepje.
maar ieder griepje ,ook deze onschuldige, kan gevaar opleveren, vandaar de tamiflu.
Zoek even op internet hoe het met dit medicijn tot nog toe is verlopen en neem je beslissing.
Deze beslissing kan je niet van ons verwachten.
Vraag anders aan je dokter.

Maar je gaat deze griep probleemloos doorkomen, maak je geen zorgen, leef met regelmaat en rust op tijd, maar dat doe je al voel ik, heb vertrouwen in de goede afloop!
En krijg je de griep, laat het gewoon gebeuren en heb geen paniek.
Groeten Ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien het mexicaanse griepvirus nu nog niet zoveel voorstelt, en de tamiflu het verloop van de ziekte met hooguit 2 dagen verkort, zou ik het niet slikken als ik zwanger was.
Volgens mij is tamiflu niet geschikt voor zwangere vrouwen, maar je huisarts zal neem ik aan toch een weloverwogen beslissing genomen hebben....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Wel alle zwangeren vaccineren' - Een werkgroep van gezondheidsexperts van de EU-landen adviseert alle zwangere vrouwen, gezondheidswerkers en alle mensen met chronische ziekten als eersten te vaccineren tegen Mexicaanse griep. Daarna kunnen andere mensen aan de beurt komen voor de inenting. "

Dit adviseren ze niet voor niets. Bedenk even, dat je tijdens een bevalling niet de griep wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tamiflu onderdrukt de klachten van de Mexicaanse griep een beetje, en je bent 1 dag eerder beter. Niet echt veel voordelen voor jezelf en het lost niks op zoals antibiotica of pencilline bij een ontsteking (nee, niet bij Mexicaanse griep = virus, dat begrijp ik) , maar je weet nooit precies wat een medicijn met je baby doet. Als ik hele erge klachten zou krijgen die ik zelf niet goed vol zou kunnen houden, zou ik het wel doen maar niet als het nog goed gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn zorg bespreken met de huisarts en sámen met de arts een beslissing nemen. Heeft hij/zij de voor- en nadelen niet met je besproken?