ik wil graag een tattoo laten zetten op mijn voet maar mijn huid maakt na een wondje snel littekenweefsel aan. Hoe schadelijk zou een tattoo zijn?

ik krijg vrijwel altijd een litteken wanneer ik mijn huid open haal. Ook ben ik geopereerd aan mijn oren nadat ik gaatjes had laten prikken. Nu kan ik ook geen oorbellen meer in. Wie weet wat voor effect een tattoo achter kan laten en heeft iemand ervaring met net z'n huid als ik en tattoo's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je zit niet op een lelijke tattoo te wachten, dus ik zou dat nog eens overdenken.
Als je toch wilt: laat op een niet te opvallende plek een niet te opvallende tattoo zetten en kijk eerst hoe dat uitpakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als niemand het antwoord heeft kan de GGD jou meer informatie geven. Ook de tattooshop hoort jou de juiste informatie te geven (meeste zijn bij de GGD aangesloten)
Zij kunnen beoordelen wat voor jou het beste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar weet ik een goede oplossing voor, en heb dit eerder gezien. (Een maatje van mij is een bekende tatoeerder vandaar dat ik deze info heb)

Het begint hiermee: Stap niet zomaar de eerste de beste shop binnen.
Check eerst de websites, de fotogalerij, lees hun adviezen en ga ze vergelijken met anderen. Uiteindelijk zal je wel bij eentje uitkomen waar je van verwacht dat deze goed is. Ga dan eerst eens bij de shop kijken, vraag advies en leg jouw huidprobleem uit en geef jouw ogen de kost. Is het schoon, wordt alles volgens de GGD regels gedaan en hebben ze de juiste papieren etc etc.

Nu het probleem met jouw huid.

Stel het volgende voor, of er bij jou een inktloos streepje, daarvoor gebruiken ze gewoon water, op jouw arm of waar je die tattoo dan ook wilt hebben, gezet mag worden. Er komt dan uiteraard geen inkt, maar de "verwonding" is hetzelfde. Behandel deze dan ook zoals een tattoo behandelt moet worden en je ziet na een tijdje het resultaat als het genezen is. Laat dan de plek aan diezelfde tattoeerder zien, en deze kan dan een goede afweging maken om te tattoeeren of niet.

Hou er wel rekening mee dat ze dat niet gratis doen, de naalden worden uiteraard maar 1x gebruikt. Dus stel voor om de kosten te betalen.
Een goede tattoeerder zal deze aanpak alleen maar toejuichen, want deze wil mooi werk afleveren.
Je kan het inktloos tatoeeren ook mooi combineren met het bespreken van de eventuele tattoeage die je wilt hebben.

Als een tattoeerder dit niet wil, of bij voorbaat al zegt dat dit geen probleem is, ga er dan niet zomaar mee in zee.