Kun je zonder tampon zwemmen als je net ongesteld bent geweest?

Als je niet meer ongesteld bent, kun je dan zonder tampon zwemmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks iedereen xx

Antwoorden (6)

Ja, als je geen bloed meer verliest, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan prima, als je menstruatie afgelopen is, kan dat prima. Als je nog wel wat nabloed, doe dan voor de zekerheid een in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat kan, sowieso stopt het bloeden ook door het water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je menstruatie gaat in water gewoon door hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja maar als je nog wel ongesteld bent en het water uitstapt, gaat het nog heviger bloeden!
Amadea
12 jaar geleden
Bijna niets is niet hetzelfde als niets....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het water sluit je vagina af waardoor je niet tot heeeel weinig bloedt in het water.
Helaas gaat het weer open zodra je het water uitkomt. Duidelijker nu??
Bedoel je dat je misschien bang bent dat je nog een beetje zou kunnen nabloeden. Dan gebruik je voor alle zekerheid toch nog een mini tampon. Dan kan er zeker niets gebeuren als je uit het water stapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je kan toch geen tampon gebruiken als je niet meer ongesteld bent? Of wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan dat wel. Waarom zou het niet kunnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn cyclus is heel erg verschillend. Bij dag 28 van mijn cyclus heb ik een tampon in gedaan, elke dag opnieuw..en ik zit nu op 40 of zo, en ben nog niet ongesteld.
Dus het kan wel.
maar niet langer dan 3 dagen inhouden (dus goed onthouden dat je er een in hebt) anders krijg je de tamponziekte :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje: je kan toch best de tampon elke dag verwisselen, 3 dagen is te lang om hem te laten zitten, zelfs zonder bloedverlies. Aangeraden wordt om de tampon om de 8 uur te verwisselen. @Melllaniex: je kan zeker een tampon gebruiken als je niet meer ongesteld bent. Er zijn ook vrouwen die een (mini) tampon gebruiken als ze erg veel last hebben van afscheiding.
Het is zelfs beter om geen tampon te dragen als je niet meer menstrueert. Maar als je bang bent voor nog wat druppels dan valt dat wel wat mee met zwemmen. Ik heb gemerkt dat het bloeden stopt zodra ik ga zwemmen. Er zit dan vrijwel niets in mijn tampon. Kan ook alleen aan mij liggen maar ik heb het wel meer gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt dat het bloeden stopt zodra je aan het zwemmen bent. Tijdens het douchen is het bij veel mensen ook een stuk minder.
Maar dat wil niet zeggen dat je, zodra je het water uitstapt, niet kan gaan bloeden. Voor de zekerheid kan je inderdaad een tampon gebruiken.

En dat tampons slecht voor je zijn, is niet helemaal waar. Het is wel zo dat als je het gebruikt, terwijl je niet menstrueert het klachten kan geven, zoals jeuk etc.
Daarom moet je alleen maandverband en/of tampons gebruiken als je ongesteld bent, maar dat doet er nu niet toe (: