Ik ben mijn pil vergeten (derde week), ben ik nog veilig?

Ik ben gisteren mijn pil vergeten en heb het net ontdekt.
Ik heb de vergeten pil ingenomen en ook de pil van vandaag. Ik weet dat dit niet schadelijk is, maar ik vraag me alleen af of ik nu nog veilig ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer daarom altijd de pil 's avonds te slikken en dat bij het opstaan nog een keer te controleren (leg de pilstrip dus op je nachtkastje en kijk daar altijd naar als je in bed en uit bed stapt). Als je er 's ochtends nog achterkomt dat je 's avonds niet geslikt hebt ben je namelijk nog op tijd tenzij je een minipil gebruikt.

Antwoorden (4)

Dit is mij in het verleden ook weleens gebeurd en dan nam ik de volgende dag twee in,nooit problemen mee gehad,maar de één is de ander niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pil in week 3 vergeten is niet erg en is niet minder veilig wanneer je direct na het vergeten stopt met de pilstip OF de stopweek overslaat en de volgende strip erachteraan slikr. In jou geval zul je dus de stopweek over moeten slaan om veilig te blijven. Dit staat als het goed is ook in de bijsluiter (tenminste bij mij wel)

En het innemen van 2 pillen in een keer is niet schadelijk, in sommige gevallen moet dit zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pil is een hormonaal middel en is niet 1 2 3 uitgewerkt.
1 x vergeten is geen ramp.
Ik zou er alleen geen gewoonte van maken.
De vergeten pil als nog in te nemen kan geen kwaad, maar was niet echt nodig geweest.

Maar als deze vraag mij echt zo aan het hart lag, dan stelde ik deze eerder bij mijn arts of apotheker dan hier op het forum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vergeet m ook wel eens en neem de volgende dag gelyk in wanneer ik erachter kom, al jaren heb ik er geen problemen mee.. Maar het hangt ook van je pil af, heb ie geen bijsluitertje die je kan lezen??