Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik word erg zenuwachtig als ik met mensen moet praten, dan begin in te zweten en weet ik niet wat ik moet zeggen. Wat kan ik hieraan doen ?

Sinds ik ben gaan solliciteren, word ik erg zenuwachtig als ik met mensen moet praten of als er wat aan mij word gevraagd door een onbekende. Dan weet ik niet meer wat ik moet antwoorden en begin ik helemaal te zweten. Als ik eraan denk, zweet ik al. Wat moet ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

ga eens naar de dokter, die zal je doorverwijzen naar een psygiator. daar kun je praten om van je verlegenheid af te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ken het probleem, had ik vroeger ook (weliswaar in mindere mate). Wat voor mij heeft geholpen is er een tijd over na te denken: wat is nou het ergste wat me kan overkomen? En daar ook nog verder over denken, bedenk wat er kan gebeuren en wat je daar het ergst aan vind. Laat het de volgende keer gewoon nog ns gebeuren, en denk dan aan wat je het ergst vond. Uiteindelijk zal je zien dat het niet zo erg en eng is... Het is natuurlijk niet in 1x over, maar leer van je eigen reactie na elk "vreemd" gesprek.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een vereniging van Verlegen mensen. Zie www.verlegenmensen.nl. Naast oefeningen organiseren ze ook bepaalde verenigingsactiviteiten.
Mijn dochter heeft daar heel veel baat bij gehad en praat nu honderd uit.
Ze durfde amper een winkel binnen te gaan en andere mensen niet aan te kijken. Dat is nu helemaal over.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langs de dokter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je er aan moet doen: Diep ademhalen en bedenken dat je niet de enige bent. Er zijn massa's mensen die het eng vinden met onbekenden te praten of een sollicitatiegesprek te voeren. maar ze willen het niet allemaal toegeven (dat is ook eng)
Maar als al die mensen daarmee naar de dokter zouden gaan, zou die geen tijd meer hebben voor de rest van de patienten.
Bedenk dat zo'n gesprek nooit veel langer dan een half uur tot n uur duurt, en n gewoon gesprek met n vreemde nog korter, dus het is allemaal wel te overleven. En die mensen achter de tafel hebben ook ooit dat probleem gehad, misschien zijn ze er ook nog niet helemaal overheen gegroeid. Het is menselijk
Sterkte en succes met de volgende sollicitatie
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing