Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je je dagelijkse slaaptijd inkorten? Bijvooreeld door structureel een uur later naar bed te gaan dan normaal?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
982

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je korter slaapt dan nodig is zul je al gauw moe en prikkelbaar worden. Van verdere onthouding van slaap raak je zelfs psychotisch. De tijdwinst die je bereikt vertaalt zich in ieder geval in prestatieverlies.
Als je echt langer zou slapen dan nodig is kun je beter vroeger op staan; je merkt dan gauw genoeg dat je nog niet uitgeslapen bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan wel, tot een bepaald moment dat je lichaam het niet meer aankan en oververmoeid is. Je hebt zo'n 6-8 uur slaap per nacht nodig, korter hou je maar een paar weken vol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor kan best alleen net zoals die gast boven mij zegt tot dat jij merkt dat je heel erg moe bent...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoeveelheid slaap die een mens nodig heeft is afhankelijk van meerdere factoren waaronder de leeftijd. Kleine kinderen hebben tot 16 uur slaap nodig terwijl pubers gemiddeld 9 uur slaap nodig hebben. Voor de meeste volwassenen geldt dat 7 tot 8 uur slaap voldoende is. Sommigen hebben echter aan 5 uur slaap genoeg en weer anderen dienen minstens 10 uur te slapen.

maar je kan je sowieso je dagelijkse slaaptijd gewoon met een uur inkorten, maar je zult overdag minder actief kunnen doen. Het is alleen iets wat ik je niet aan raad. Je lichaam geeft namelijk zelf aan hoeveel slaap je gebruiken kan.

voor meer informatie zie bron, hier staat veel meer in over slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat een uur erg veel is, begin eens met een opbouwtijd van 10 minuten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding