Hoe word je snel wakker

Het lukt me maar niet om uit me bed te komen sochtends vroeg ik ga meestal om 11 uur naar bed maar dan word ik wel wakker maar dan val ik zo weer in slaap.
Wat kan ik er tegen doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winter draagt niet bij 's ochtends; snooze knop helpt natuurlijk ook niet

Antwoorden (30)

Gewoon gelijk je bed uitstappen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wekker ver weg zetten zodat je moet opstaan om je wekker uit te zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand een glas water in je gezicht laten gooien of als je een partner hebt dat hij of zij een ijsklontje in je broek doet haha helpt altijd de mijne wordt nu wakker als ik um roep haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Philips wake up light, werkt echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wekker op herhaalfunctie zetten en niet vlak naast je bed.

Een van je familieleden inschakelen: die mogen dan best hardhandig te werk gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb t zelfde probleem en heb op mn telefoon dezelfde alarmtoon als mn ringtone. Ik denk dan dat ik gebeld word, dus ik schrik ervan wakker. Ook het vibreren van de telefoon maakt mij wakker... Probeer het eens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet één wekker (bijv. radio) 10 minuten eerder, en een rotwekker (bijv. zo'n HEMA-rinkelwekker met bellen) een paar meter van je bed af zodat je er dan wel uit moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaap ieder dag met een bak Nasi Goreng met een bult satesaus erin naast je bed. Zet hem net voor je wekker.
Wanneer je ´smorgens je wekker uit wilt drukken komt je hand vol met satesaus te zitten. Gezien je die rommel niet in je bed wilt zul je wel overeind moeten komen om je handen te wassen.
Tadadam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha die is leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat klaar! Morgenochtend kijken of het werkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, geweldig idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geniaal +1
je koopt monster energy bij de locale supermarkt. Voordat je slaapt zet jij je minster energy naast je bed. en natuurlijk een wekker. Als je wakker word neem je hem half in. dan doe je rek en strek oefeningen en dan drink je de rest. En als het goed is ben je zo goed als wakker. En om et af te maken een douch nemen. ps: dit is wel erg ongezond maar helpt het best bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je telefoon op alarm zetten met een harde muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet erg prettig voor de andere mensen in het huis...
Ik zet 3 verschillende wekkers op verschillende plekken in mijn slaapkamer. Beste is nog als je 1 wekker bovenop een kast zet waar je maar net bij kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beginner! Ik zit al aan 7 wekkers... :-)
Je mail en het nieuws checken op je telefoon. Daar wordt je wakker van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet teveel bier drinken de avond van tevoren helpt meestal ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je slap zit best ingewikkeld in elkaar maar I'm probeer het simpel te houden:
Je slaap heeft een cyclus van ongeveer 90 minuten. In die 90 minuten wissel je van een lichte slaap naar diepe slaap. Als je wakker word in een diepe slaap dan voel je je duf en moe, je hebt dan moeite met opstaan. Om wel goed op te kunnen staan moet je dicht bij de 7,30 slaap zitten.
Voor meer info:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slaap_(rust)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker koud douchen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan kinderen beginnen
ik kon ook nooit mijn bed uit komen. nu is dat me kind van 2 die zijn bed niet uit wil en niet wil aankleden.

Toegevoegd na 2 minuten:
of later naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem kan psychisch zijn... dan heb je weinig motivatie om uit je bed te komen, omdat er niets leuks te verwachten is van je dag. Als dit tijdelijk is, is het niet zo'n probleem, anders zou je eens met je huisarts kunnen overleggen, wanneer je de indruk krijgt dat het je leven negatief beïnvloedt.

Het kan ook een lichamelijke oorzaak hebben, een slaapziekte, een tekort aan bijv. ijzer of een vitamine, een stofwisselingsstoornis. Soms kan de huisarts je daar weer vanaf helpen, of de symptomen verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
simpelgezegd, eerst vroeger naar bed,
dan de dokter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu ik er nog eens over nadenk:
- breng ritme en regelmaat aan. OOK IN HET WEEKEND
- doe voorzichtig met alcohol en drugs (lees: doe het niet, als dit het ritme verstoord) en ritme is: slapen van 23:00 - 7:00, ook in het weekend op tijd opstaan. En niet van 24:00-7:00 en in het weekend inhalen. Ik heb vroeger wel mijn wekker gezet in het weekend, daar ging ik me uiteindelijk veel beter van voelen, nu ik er over nadenk, moet ik het wellicht weer gaan doen.
als je je wekker zet.
en als je hem hoort,direct eruit gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ringtone in stellen met een keihard huilende baby. Of ijsblokjes in washandje doen en dan tegen je gezicht houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere tip voor de Iphone is de app 'sleep cycle', die meet je bewegingen en probeert je op basis daarvan wakker te maken in je lichte slaap. Beste €0.79 die ik ooit heb uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Een vriend/vriendin/familielid vragen of die je 's ochtends wakker belt. Heb je gelijk een leuk gesprek.
- Een lijstje maken met de dingen die je die dag wilt/gaat doen beginnend met hetgeen je je het meest op verheugd, maar wel zo vol dat je zeker weet dat je de hele dag wat te doen hebt (je hoeft het niet uit te voeren, maar het motiveerd wel)
-magnesium tabletten nemen (of iets waar het in zit) bervorderd het slaap, waak ritme
-valeriaan gebruiken om te gaan slapen. Op het moment dat je gaat slapen innemen. Je slaapt dan net wat dieper en na zo'n zeven uur zijn ze voledig uitgewerkt en jij een stuk frisser...ik gebruikte ze zelfs ipv een wekker als ik er na zeven uur echt uit moest.
-een nacht heel laat op bed gaan en er heel vroeg weer uit..max zo'n vijf uurtjes...als je te veel slaapt frist dat je ritme soms weer op. (zonder alcohol oid want dat werkt weer averechts)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste beter slapen, je lichaam heeft 8 uur slaap nodig om goed te blijven functioneren.
Als je net als ik er al om 6 uur uit moet dan moet je echt veel eerder naar bed toe.
Wat mijn tip is: ijskoud water in je gezicht gooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je wekker geluid doen als perry het vogelbekdier xDen heel hard of je maakt je mobiel vast aan een draadje en dat aan een paar ijsklontje of water op een stang ozo en dan boven je hoofd en dan trilt die der af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga ervanuit dat je een man bent:

dit werkt bij mij goed:

spreek met je broertje af dat hij op een bepaalde tijd je kamer in rent en met een sprong keihard met z'n knie je in je ''juwelen'' raakt. dan ben je gelijk wakker, en je zit gelijk recht op!

dit is trouwens super handig want na 1x wil je dat nooit meer en kom je er echt wel uit voordat hij die sprong maakt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee wekkers!! Je radiowekker een uur van te voren instellen tot het moment dat je uit je bed moet, want als het goed is snoozed ie een uur elke 9 minuten.

Zelf stel ik dan mijn telefoon zo in dat ie elke 1 minuut afgaat tien minuten lang. Ik val wel in slaap, maar als ik bijna onder zeil ben, dan gaat die wekker weer, dan moet je wel wakker worden. En als je meerdere wekkers in kan stellen op je telefoon, dan zou ik hem zo instellen dat het 20 minuten duurt vóórdat je er dus uit moet. En natuurlijk de juiste ringtone waar je zeker weten van wakker wordt.

Dus je telefoon om 6.10 je wekker instellen als je er om 6.30 uit moet. En je radiowekker dus hetzelfde verhaal.

Zo kan je blijven liggen tot het moment dat je eruit moet. Bij mij werkt het...

Toegevoegd na 55 seconden:
want ik ben ook zo iemand die meteen weer in slaap valt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
washandje nat maken met super koud water en in je gezecht fgooie werkt goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een systeem boven je bed dat als de wekker gaat er een emmer water over je hoofd valt. Werkt gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het stofje dat ervoor zorgt dat je slaapt en in slaap komt heet melatonine. Dit stofje breekt diréct af bij het waarnemen van licht door de ogen.

Mijn antwoord is dus: licht, en dan bij voorkeur geen kunstmatig licht maar zonlicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk slaap je niet zo diep, zodat je 's ochtends niet uitgerust bent. Dat kan legio oorzaken hebben, van rumoerige huisgenoten, een partner die best veel en hard snurkt, piekeren, angstig zijn... De meeste mensen hebben aan acht uur meer dan genoeg maar als je altijd om 5 uur uit bed moet is dat 6 uur en dus aan de lage kant.
Een kopje Sleepy Time (Celestial Seasons) thee werkt voor mij heel goed.

Mocht het toch alleen om het wakker worden gaan, wat minder aannemelijk is, de wekker wat verder weg zetten zodat je écht je bed uit moet. Er zijn ook wekkers met trilplaatjes te krijgen die je onder je kussen legt, verder slapen is dan geen optie meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is nu je vraag eigenlijk? Hoe word je snel wakker, og Hoe kom ik zo snel mogelijk mijn bed uit? Als je moeite hebt wakker te worden van wekkers, neem dan eens je eigen stem op, want je eigen stem wekt je het beste, heb ik al heel vaak gehoord. de telefoons van tegenwoordig hebben een wekker en voice recorder, dus probeer het eens zou ik zeggen.

Verder, ja stap gelijk je bed uit en onder de douche, verheug je vast op het lekkere ontbijt dat je gaat maken ( daarvoor heb je gisteren al lekkere spulletjes in huis gehaald, hoeft niet moeilijk te zijn, ik neem en lekker bakje kofie met jordan tropical fruits, bijvoorbeeld en soms wandel ik gewoon naar de bakker en kies daar wat lekkers uit).

Leuke vooruitzichten maken je een stuk wakkerder. Dus maak je ochtend leuk. Moet je naar je werk of naar school sta dan wat eerder op en neem je tijd voor je ochtendritueel. Doe dit elke morgen, dan wen je eraan en is dit binnen no time geen probleem meer voor jou