Ik heb een landkaarttong en heb een medicijn van de Chinese dokter gekregen maar daarvan ga ik stinken.. is er nog een ander medicijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat vervelend voor je.
er helpt echt niets tegen.
tis verder ook niet gevaarlijk begrijp ik.
raadpleeg je dermatoloog.
sterkte joh.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een landkaarttong is een tong met onregelmatige rode plekken erop, en is in veruit de meeste gevallen onschuldig. De oorzaak is onbekend bij gezonde mensen, zoals bij jou. Soms komt het naast een ziekte voor, zoals allergische aanleg, bloedarmoede, suikerziekte of een huidziekte zoals psoriasis. Er is inderdaad niets aan te doen; sommige mensen hebben er meer last van na bij voorbeeld scherp eten of stress. Gewoon afwachten dus.

Het beste antwoord

Er bestaan helaas geen echte werkzame behandelingen. Spoelen met een vloeistof of het aanbrengen van een gel dat een desinfecterend of verdovend middel bevat kan eventuele klachten enigszins doen afnemen.

Stoppen met roken of verminderen van alcohol- of koffie gebruik heeft geen merkbare invloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige mensen hebben baat bij het slikken van een multivitaminesupplement. De aandoening verdwijnt er niet van maar de klachten kunnen aanzienlijk verminderen.
fremar