Kan een uitgetrokken nagel terug aangroeien?

Weet jij het antwoord?

/2500

ja dat kan inderdaad

ja en nee. ik heb meer dan eens gehad dat nagels van mijn vinger afbraken/eraf vielen, bij mij groeide het gewoon terug. maar nagels zijn als haren, en als het "haarzakje" kapot is groeit hij niet terug, maar hiervoor moet je echt een stuk van je vinger kwijt zijn.

In de meeste gevallen groeien ze weer aan tenzij je met het verwijderen van de nagel de nagelwortel beschadigd hebt.

Als jongetje van 4 heb ik mijn linker wijsvinger geplet tussen de ketting en het tandwiel van mijn fietsje, nagelwortel beschadigd, nagel nooit teruggegroeid. Heeft ook zijn voordelen, maar treed liever niet in detail.

Een nagel kan door een ongeval op de teen spontaan afvallen. Het ligt dan aan de oorzaak of hij wel of niet terug komt. Als er iets op de teen is gevallen en de nagelaanmaak is beschadigd, dan komt er een slechte of geen nagel terug.

Bronnen:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php...

Als die nagel is uitgetrokken en ook het nagelbed is verdwenen dan groeit die nagel niet meer aan . Is het nagelbed gedeeltelijk verdwenen dan krijg je een vergroeide nagel . Is het nagelbed nog in zijn geheel aanwezig dan groeit de nagel ook weer aan .

Ligt eraan of de wortel mee is getrokken of eruit is gehaald dan groeit die niet terug. Is dat niet dan groeit hij als het goed is gewoon weer terug.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100