ja dat kan inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en nee.

ik heb meer dan eens gehad dat nagels van mijn vinger afbraken/eraf vielen, bij mij groeide het gewoon terug.

maar nagels zijn als haren, en als het "haarzakje" kapot is groeit hij niet terug, maar hiervoor moet je echt een stuk van je vinger kwijt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste gevallen groeien ze weer aan tenzij je met het verwijderen van de nagel de nagelwortel beschadigd hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat klopt
weet niet of je het wortelnagel noemt maar dit vond ik een leuk woord haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je hem er zelf afgehaald of de dokter??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je nagelbed{waar de nagel op rust} goed beschermen tegen vuil. Misschien komt je nagel toch nog terug.
Let wel op dat je je teen niet meer stoot want de bescherming{je nagel} is er niet meer en dat is pijnlijk.
Als jongetje van 4 heb ik mijn linker wijsvinger geplet tussen de ketting en het tandwiel van mijn fietsje, nagelwortel beschadigd, nagel nooit teruggegroeid. Heeft ook zijn voordelen, maar treed liever niet in detail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan best dat die wél terug aangroeit, ik heb gewoon pech gehad dat de boel ontstoken geraakt is. 45 jaar geleden was de geneeskundige zorg nog niet zo goed als nu, de huisarts heeft toen een zalfje voorgeschreven en af dat was het dan.
Een nagel kan door een ongeval op de teen spontaan afvallen. Het ligt dan aan de oorzaak of hij wel of niet terug komt. Als er iets op de teen is gevallen en de nagelaanmaak is beschadigd, dan komt er een slechte of geen nagel terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die nagel is uitgetrokken en ook het nagelbed is verdwenen dan groeit die nagel niet meer aan .
Is het nagelbed gedeeltelijk verdwenen dan krijg je een vergroeide nagel .
Is het nagelbed nog in zijn geheel aanwezig dan groeit de nagel ook weer aan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan of de wortel mee is getrokken of eruit is gehaald dan groeit die niet terug. Is dat niet dan groeit hij als het goed is gewoon weer terug.