Als je 2x 20 pus-ups per dag doet, hoe lang duurt het dan totdat je resultaat ziet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat bepaald van persoon tot persoon ik ben bv gemiddeld niet dik maar ook niet dun op mijn spieren heb ik een laagje vet dat kan weg bv 2 a 3 maanden(ik ben druk dus het komt terug) maar het verschilt advies denk er niet aan en doe die push ups man (of vrouw ik weet het niet) ik doe er 60 per dag en 60 push ups en 60 keer opheffen van zwaargewichten ook je voeten in de lucht een steen op je rug en doe alsof je fiets voor 2 minuten lang ik ook goed voor de spieren maar kijk niet naar nu maar later want dat deed ik en het hielp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt af van persoon tot persoon, ik ben bijvoorbeeld gemiddeld niet dik of dun. Op mijn spieren heb ik een laagje vet, dat kan weg in bijvoorbeeld 2/3 maanden (ik ben druk dus het komt terug) Maar het verschilt. Advies: denk er niet aan en doe die push ups man (of vrouw, ik weet het niet)
Ik doe er 60 per dag en 60 push ups en 60 keer opheffen van zwaargewichten.
Ook je voeten in de lucht, een steen op je rug en doe alsof je fiets voor 2 minuten lang. Dat is ook goed voor de spieren. Maar kijk niet naar nu, kijk naar later. Dat deed ik en het hielp. Geen dank! (:
Originele tekst zoveel mogelijk intact gelaten dus inclusief spelfoutjes, omdat ik er anders een heel ander verhaal van moest maken haha. Heb mn eigen reactie er nog even onder gezet dus. Firefox heeft wel gelijk. De lichaamsbouw en genetische aanleg beïnvloeden hoe snel je veranderen in je lichaam kunt zien. Ik heb bijvoorbeeld een hele snelle stofwisseling, kan alles eten wat ik wil zonder echt aan te komen. Als ik weer zou sporten heb ik ook weer een sixpack in no time. Een tip van deze kan: Het is niet goed voor je lichaam om slechts 1 groep te trainen. Als je enkel push-ups doet (voornamelijk triceps [achterkant bovenarm] traint) is dat minder effectief dan als je ook de 'tegenpool' van die spier traint. In dit geval is dit de biceps.
Omdat je push-ups doet verwacht ik dat je gewoon thuis je oefeningen doet, een makkelijke manier om je biceps te trainen is jezelf optrekken (pull-ups) aan een deurpost o.i.d. De oefeningen hebben tevens het meeste nut als je de beweging goed maakt, bij een push-up is het bijvoorbeeld heel belangrijk dat je je buikspieren aangespannen houdt en je lichaam als een plank, recht dus. De beweging vervolgens zo diep mogelijk maken (totdat je met je neus bijna de grond aanraakt) en omhoog tot je je armen bijna weer recht hebt. Alles hangt echter af van je aanleg voor spieren en hoeveel procent lichaamsvet je op dit moment hebt.
Als je consistent elke dag 2x20 opdrukt moet je wel resultaat kunnen zien na een weekje of 6. Filolanca.
Dat is zo niet te zeggen. Als je al flink gespierd bent, kan het zijn dat je het verschil nooit zie, Als je heel mager bent en nauwelijks spieren hebtkan je al binnen een paar weken verschil zien. In het begin gaat het dan snel, later steeds langzamer. Dan moet je ofwel meer gaan trainen, ofwel tevreden zijn met het behaalde resultaat. En als je stopt met trainen, verdwijnt de opgebouwde spiermassa weer als sneeuw voor de zon....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is vrij nutteloos, je kunt beter meer gewicht in je nek leggen zodat je het nog maar hooguit 12 keer kan. Doe het dan met dat gewicht een week/twee weken en kijk dan of je het gewicht wat aan moet passen.