Waarom hebben veel mensen een beugel?

Waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat de tandarts daar veel aan verdient

Ze hebben bepaalde tanden die scheef groeien. Dat hoeft geen probleem te zijn maar het staat vaak niet mooi. Bovendien wordt het meestal erger met het ouder worden. Met een beugel, of een achtereenvolgende serie beugels, wordt het dan gecorrigeerd en komen de tanden weer recht.

Omdat er heel veel mensen zijn die scheve tanden hebben. En zich daaraan storen, dus nemen ze een beugel. Ik heb ook scheve tanden en heb ook weer een beugel. Dit is een weloverwogen beslissing van mij!

Ik zie in de bovengenoemde antwoorden dat het voor scheve elementen is. Dit klopt maar het kan ook zo zijn dat er een ruimtegebrek is voor het doorkomende gebit, waardoor er met een beugel ruimte gecreëerd kan worden om plaats maken voor de andere elementen.

Omdat je tanden scheef staan en dan zet de tandarts ze weer recht.

De mensen die hem echt nodig hebben niet te na gesproken is het naar mijn idee vooral ontstaan vanwege het overdreven idee dat je vooral een gebit moet hebben waar nog niet 1 tand een beetje scheef in mag staan. Want we leven in een tijd dat alles perfect moet zijn. Want nogmaals als je een schots en scheef gebit dreigt te krijgen of een overbeet of een andere echte afwijking in de stand van je tanden, dan is er niets op tegen om een beugel voor correctie te krijgen. Maar om nou voor een hier en daar scheef staande tand zo'n heel circus op te tuigen lijkt me schromelijk overdreven. De orthodontisten verdienen er in ieder geval goudgeld aan.

Veel mensen willen een gebit met tanden die netjes in een rij staan. Dat bevordert hun zelfvertrouwen. Dan zien ze er mooier uit denken ze.

Elk gebit is niet perfect daarom moet eigelijk iedereen een beugel maar van sommige ouders mag hun kind geen beugel een kind uit me klas geschept op dat ze een beugel krijgt maar het is heel normaal dat je een beugel krijgt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100