Waarom hebben veel mensen een beugel?

Waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is veel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken er meer zonder, dan met.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom hebben veel mensen GEEN beugel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies, ik ken er ook meer zonder als met. Wat is in jou opzicht veel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zie veel mensen tussen 10 en 20 jaar met een beugel vandaar vraag ik het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die tussen 10 en 15 zijn nog niet helemaal mensen, daarboven beginnen ze het voorzichtig te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het geen mensen zijn, wat zijn het dan? Apen :P.
Kimath
12 jaar geleden
Tussen de 10 en 20 is volgens mij het makkelste moment om beugel te nemen. Als je net je melktanden kwijt bent, gelijk alles mooi recht laten zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Duitsers zeggen het zo mooi Noesje, ze noemen ze "halbstarken".

Antwoorden (8)

Omdat de tandarts daar veel aan verdient
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben bepaalde tanden die scheef groeien. Dat hoeft geen probleem te zijn maar het staat vaak niet mooi. Bovendien wordt het meestal erger met het ouder worden.
Met een beugel, of een achtereenvolgende serie beugels, wordt het dan gecorrigeerd en komen de tanden weer recht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er heel veel mensen zijn die scheve tanden hebben. En zich daaraan storen, dus nemen ze een beugel. Ik heb ook scheve tanden en heb ook weer een beugel. Dit is een weloverwogen beslissing van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie in de bovengenoemde antwoorden dat het voor scheve elementen is. Dit klopt maar het kan ook zo zijn dat er een ruimtegebrek is voor het doorkomende gebit, waardoor er met een beugel ruimte gecreëerd kan worden om plaats maken voor de andere elementen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je tanden scheef staan en dan zet de tandarts ze weer recht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen die hem echt nodig hebben niet te na gesproken is het naar mijn idee vooral ontstaan vanwege het overdreven idee dat je vooral een gebit moet hebben waar nog niet 1 tand een beetje scheef in mag staan. Want we leven in een tijd dat alles perfect moet zijn.

Want nogmaals als je een schots en scheef gebit dreigt te krijgen of een overbeet of een andere echte afwijking in de stand van je tanden, dan is er niets op tegen om een beugel voor correctie te krijgen. Maar om nou voor een hier en daar scheef staande tand zo'n heel circus op te tuigen lijkt me schromelijk overdreven.

De orthodontisten verdienen er in ieder geval goudgeld aan.
Ceeve
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een zeer grootte overbeet en erg scheve tanden mijn neef heeft een beugel terwijl zijn tanden bijna helemaal recht staan
Veel mensen willen een gebit met tanden die netjes in een rij staan. Dat bevordert hun zelfvertrouwen.
Dan zien ze er mooier uit denken ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk gebit is niet perfect daarom moet eigelijk iedereen een beugel maar van sommige ouders mag hun kind geen beugel een kind uit me klas geschept op dat ze een beugel krijgt maar het is heel normaal dat je een beugel krijgt