mijn neuroloog zegt dat ik vetzucht heb maar ik ben 175 en weeg 55 kilo ik heb eetproblemen hoe trek ik me dit niet aan?

Toegevoegd na 1 uur:
En ja de neuroloog bedoelde het wel zo hij zei er mogen wel een paar kilo's af en in de papieren noemt hij het VETZUCHT

Toegevoegd na 1 uur:
en ik vraag hoe trek ik me dit niet aan en daar krijg ik van sommige niet bepaald antwoord op..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

dat is heel erg als je dat te horen krijgt. Met of zonder eetproblemen. Daarmee valt iemand je namelijk persoonlijk aan op wie je bent en dat doet pijn. Accepteer dat het pijn doet, maar bedenk daarbij dat het iedereen pijn zou doen als iemand dat zegt.
Probeer je woede en onbegrip naar hem, niet af te reageren op jezelf, maar, zoals al genoemd, maak er een klacht van en gooi daar je energie in.
Bereid je er wel op voor dat je klacht er alleen maar toe lijdt dat je een andere neuroloog krijgt. Dat is in dit geval zowiezo verstandig, maar je neuroloog zal verder geen sancties ondervinden. wat je wel kunt doen is via je verzekering te kennen geven wat jij van deze neuroloog vindt en hoe het ziekenhuis is omgegaan met jouw klacht. Veel verzekeraars hebben hier aparte topics voor op hun website. Voordeel hiervan is dat je je mening nog maals kan uiten naar mensen die er echt wat aan hebben en misschien tref je via zo'n forum nog andere mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Er zullen natuurlijk ook altijd mensen zijn die vinden dat jij ongelijk hebt, bedenk gewoon dat die mensen jouw energie niet waard zijn.
Heel veel sterkte ermee en laat je er niet door kisten.
Dat hij dat zei zegt toch echt het meeste over hem.
(Mijn moeder zei altijd bij zulke mensen: 'die liggen vast in een scheiding'..dat helpt heel goed om te denken, omdat je het dan makkelijker van je af kunt zetten.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik vind het wel raar dat hij dit tegen jou zegt, want qua lengte en gewicht ben je helemaal niet te dik. Misschien houd je van snoepen, wie niet, maar heb je dan meteen last van vetzucht? Zo praat hij jou wel een complex aan. Vind een gezonde verhouding tussen goed gezond eten en op zn tijd iets lekkers mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vreemd,je hebt eerder een ondergwicht volgens berekening ( ideale gewicht 10 procent van je lichaamslengte met de 1 achterweeg...dus 75 - 7,5 =67,5 kilo) maak je geen zorgen dat je te dik bent of wat dan ook!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een gekke mensen heb je toch op de wereld!
Hoe kan hij dit zeggen?
Gewoon lekker blijven snoepen, en genieten van het leven!
Pas als je merkt dat je aankomt moet je opletten met snoep en snacks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik de vetzucht vertaal:
Jouw eetproblemen komen voort uit jouw zin in eten dat vet is. Je verzet je echter tegen die zin -gezien je gewicht- en het verzet is volgens de neuroloog de oorzaak van je eetprobleem.
Wat de neuroloog dus NIET bedoelt met vetzucht, is dat hij/zij vindt dat je dik of te vet bent. Want dat ben je niet.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhmm, typische reactie tegen iemand met een eetprobleem. Want je bent verre van dik gezien je gewicht en lengte. Ik zou nog eens navragen wat hij bedoeld.
Je zegt zelf: ik heb eetproblemen. Dat is een verzamelnaam voor verwante psychiatrische verschijnselen. Ik zou dus, naast of ipv de neuroloog, een psychiater raadplegen. De huisarts (trouwens, ook je neuroloog) kan je daarheen verwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien je eerdere vraag "Ik voel me dik" denk ik dat hij het anders bedoelt heeft, dan jij denkt. Gezien je probleem dat, je, je dik voelt is het raadzaam om daar eens hulp bij te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan me niet voorstellen. Maar oke. Als ik jou was, zou ik met die papieren naar je huisarts gaan. Vragen wat hij daarvan vind. Als het echt zo is. dan een andere neuroloog, die wel kan zien.
Het lijkt me wat ongebruikelijk dat een neuroloog vetzucht behandelt, zeker als je geen vetzucht hebt. Is hij misschien zenuwarts? In dat geval is hij zowel neuroloog als psychiater en kan ik me iets voorstellen bij de behandeling van een eetstoornis.

Kernprobleem lijkt me hier echter dat er een verstoorde relatie is. Een beetje dokter gaat noodzakelijke confrontaties niet uit de weg maar wel op zo'n manier dat ze zijn patiënten ten goede komen. Daarvan lijkt me hier geen sprake. Ik zou een andere arts overwegen, als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vetzucht staat voor trek hebben in vette voedingsstoffen. Hamburgers, fricandellen, patat met mayonaise. Waarom jouw neuroloog met jouw lengte en gewicht op het papier "vetzucht" schrijft is heel vreemd. Ik zou in dit geval zeker vragen wat hij hiermee bedoelt. 1.75 mtr en 55 kilo. Wat een lijntje zou ik zeggen. Maak je niet dik, je kunt trots zijn op jezelf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen wel opletten met je eetproblemen, als dat uit de hand loopt dan moet je wel aan de bel trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Zucht" betekent ziekte. Vetzucht staat dus niet voor trek in vettigheid maar betekent niets meer of minder dan ziekelijk overgewicht oftewel obesitas. Het is overigens een misverstand dat vetzucht veroorzaakt wordt door voedingsvet. De oorzaak is een grotere intake van calorieën dan verbrand wordt waarbij aangetekend dat snelle, geraffineerde koolhydraten zoals suiker en zetmeel het makkelijkst omgezet worden in lichaamsvet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Obesitas (verwante en min of meer synonieme termen zijn overgewicht, zwaarlijvigheid, vetzucht, corpulentie, dikheid, en adipositas) is een conditie van het lichaam waarbij de natuurlijke energiereserve van een mens of zoogdier, die in vet wordt opgeslagen, gebruikelijke niveaus ver overschrijdt tot aan het punt waarbij de gezondheid in het geding komt. Dit alles heeft volgens mij te maken met verkeerde eetgewoontes, waar je meestal vette voedingsstoffen tot je neemt.