Wat werkt goed tegen een verbrande huid?

Ik ben vandaag helemaal verbrand en het doet ontzettend pijn! ik wil graag slapen, maar ik kan op geen enkele manier in bed liggen! heeft iemand een idee wat ik tegen de pijn kan doen zodat ik vannacht lekker kan slapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (10)

Oei!
Wat wel helpt (maar niet zo goed dat je helemaal geen last meer hebt, ben ik bang...) is insmeren met yoghurt of kwark. Of schijfjes komkommer op de pijnlijke plekken. Deze huismiddeltjes werken verkoelend.
Veel succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon in een bad met caciki-saus gaan slapen ;-)
Ik heb geen tips voor wat je vannacht kan doen maar schaf morgen bepanthen cooling foam aan, dit kun je kopen bij de Etos. Het werkt super voor een verbrande huid, het herstelt, kalmeert en verzorgt de verbrande huid optimaal. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey doortje, misschien heb je ergens aloë vera liggen? Dat moet dan wel eventjes intrekken. En anders ga je op je buik liggen met koude washandjes op je rug :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm, dat is erg vervelend.
Afkoelen met natte kompressen. Yoghurt en komkommer willen ook wel eens helpen. Als je erg veel pijn hebt kan je een paracetamol nemen.
Morgen maar gauw zonneblaasjesgel kopen dat voelt heerlijk verkoelend en helpt goed bij verbranding. Te koop bij de drogist.

http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz48.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat voor vannacht een koude handdoek of meer de enige oplossing is...
Morgen ff snel naar de huisarts..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
After sun, een hele boel. En anders verkoeling en rust zoeken en niet meer zo veel zonnen voortaan en je anders insmeren met hoger dan factor 30 en de sterkste zon uren vermijden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga een half uur onder een lauwe douche staan, niet te harde waterstraal natuurlijk. Smeer daarna een vette crème er op. Neem twee paracetamol in en leg er ook twee neer voor als je midden in de nacht of morgenochtend met pijn wakker wordt. Morgen naar de apotheek/drogist gaan voor after sun of Bepanthen cooling foam.
Ik ben ooit naar de dokter gegaan met zonnebrand, maar daar kreeg ik ook alleen het advies om pijnstillers te slikken en crème te smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Calendulan emulsie van VSM.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aftersun, als je een goeie heb heel veel erop doen, goed insmeren. Dat helpt echt geweldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een schone theedoek en maak die "nat" met ijskoude karnemelk. leg die op de verbrande huid. De karnemelk trekt de hitte uit je huid en kalmeert de huid. Dit kun je een paar keer herhalen. Werkt heel goed, is een oud huismiddeltje. Daarna kun je je lauw afspoelen.

Je kunt ook een bad vullen met heel lauw water en daar een halve liter karnemelk bij doen. Ga hier een half uurtje in zitten. Dit heeft de zelfde werking, maar pure karnemelk op de huid heeft langer effect.

Beterschap!!!