Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik warmte bultjes ??

Als ik 1 dag gewoon in de zon heb gelopen of gedaan en savonds krijg ik alle maal bultjes in me gezicht buik en rug

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Overmatige transpiratie is de oorzaak van deze bultjes. Het zweet beschadigt de oppervlakkige cellen van de huid. Deze blokkeren de normale afvloed van het zweet, waardoor dit zich ophoopt onder de huid.

Een koele omgeving kan veel hulp bieden, maar vermijdt het gebruik van deodorants, lotions, insectenverdelgingsmiddelen of poeder, zolang je nog transpireert. Wanneer de huid weer is afgekoeld, gebruik dan een koelende lotion om de verschijnselen tot rust te brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zonne allergie zijn maar dan moeten de bultjes ook jeuken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zonnen alergie, ik heb er ook last van. Niet aankomen en je goed insmeren, dan lijkt mij dat er niks aan de hand is. Als je het niet vertrouwd kun je altijd nog naar de doktor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou exceem kunnen zijn. Dan zou ik bij je huisarts een recept voor Miconazolnitraat aanvragen. Ik gebruikte het ook. Prima artikel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer je je wel goed in? Hier is een artikel over de misverstanden van zonnebrandcremes, misschien heb je er iets aan: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78110-misverstanden-van-zonbescherming.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding