Waarom krijg ik warmte bultjes ??

Als ik 1 dag gewoon in de zon heb gelopen of gedaan en savonds krijg ik alle maal bultjes in me gezicht buik en rug

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Overmatige transpiratie is de oorzaak van deze bultjes. Het zweet beschadigt de oppervlakkige cellen van de huid. Deze blokkeren de normale afvloed van het zweet, waardoor dit zich ophoopt onder de huid.

Een koele omgeving kan veel hulp bieden, maar vermijdt het gebruik van deodorants, lotions, insectenverdelgingsmiddelen of poeder, zolang je nog transpireert. Wanneer de huid weer is afgekoeld, gebruik dan een koelende lotion om de verschijnselen tot rust te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zonne allergie zijn maar dan moeten de bultjes ook jeuken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zonnen alergie, ik heb er ook last van. Niet aankomen en je goed insmeren, dan lijkt mij dat er niks aan de hand is. Als je het niet vertrouwd kun je altijd nog naar de doktor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou exceem kunnen zijn. Dan zou ik bij je huisarts een recept voor Miconazolnitraat aanvragen. Ik gebruikte het ook. Prima artikel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer je je wel goed in? Hier is een artikel over de misverstanden van zonnebrandcremes, misschien heb je er iets aan: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78110-misverstanden-van-zonbescherming.html