verliefd op een ander, wat te doen?

Hallo allemaal.

Ik ben 26 jaar en heb nu 3 jaar een relatie. Het ging allemaal prima (zo dacht ik erover). We hebben veel dingen aan ons hoofd (verbouwen woning, autoproblemen, druk op het werk).
2 weken geleden ben ik met 6 vrienden op vakantie gegaan naar de tour de france. Hier ben ik onbewust verliefd geraakt op een andere meid.
Ik heb nu ook een aantal keren met die andere meid gebeld en gechat. Ik heb het ook tegen mijn vriendin verteld, zei begrijpt er niets van, dat ik zo van de een op de andere dag/week helemaal kan omslaan.

Eerst dacht ik nog dat de relatie perfect was, en nu denk ik eraan de relatie te verbreken.

Heeft iemand een mening of tips hierover? Die mij zouden kunnen helpen bij mijn keuze?

Alvast bedankt,

Toegevoegd na 44 minuten:
Bedankt voor jullie reacties,

ik moet een keuze maken uit 2 dingen:
1 alle contact met die nieuwe meid verbreken en vol voor mijn huidige vriendin gaan
2 Stoppen met de huidige relatie en kijken waar het schip strand met die nieuwe meid.

Het probleem bij optie 1 die ik nu voel is dat ik hier geen zin meer in heb (ik weet niet of dit door de verliefdheid komt). Maar als we samen zijn dan is er niet meer dat wat we eerst hadden. Terwijl alles goed in elkaar zat (we kunnen heel goed lachen, ze is knap, we begrijpen elkaar vaak).
Ik kan haar als ik dit gevoel heb ook niet te lang aan het lijntje houden? Kan ik ook op een andere manier op jullie antwoorden reageren?

Bedankt alvast,

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet beseffen dat je huidige vriendin geen gebruiksvoorwerp is. Je kan haar niet even terzijde schuiven om je nieuwe liefde uit te proberen. Je moet je eerst afvragen of je je huidige vriendin ook zou afdanken als er NIET een andere liefde in de verte lonkte. Pas als het antwoord op die vraag JA is kan je op je nu ingeslagen weg verder gaan. Als je denkt dat je zonder die nieuwe liefde in het verschiet gewoon tevreden en gelukkig met je huidige vriendin zou zijn geweest EN ZOU ZIJN GEBLEJVEN zou ik me nog maar eens goed bedenken of dit het allemaal waard is. Met andere woorden: heb je nu genoeg van je vriendin omdat er een nieuwe liefde wacht (die misschien een gril zal blijken te zijn) óf heb je sowieso genoeg van je vriendin? Wat ga je straks doen als je je vriendin hebt afgedankt en met de nieuwe wordt het ook niks? Nieuw is spannend en interessant maar na een tijd is dat stukken minder want dan is alles ook met haar "gewoon" geworden.

Het is moeilijk ja op een ander verlieft worden. Maar bedenk is wat heeft je vriendin niet dat ,dat andere vrouw wel heeft. Of andersom. Bedenk is hoeveel leuke tijden jullie (jouw vriendin) hebben meegemaakt wat jullie allemaal willen doen jullie toekomst zeg maar. Het is best wel een persoonlijk ding uiteindelijk hangt het wel van jou af wie je kiest.

Vind je een nieuwe verliefdheid meer waard dan de relatie die je nu hebt? Is je antwoord op dit moment 'ja', toch geen overhaaste beslissingen maken, grote kans dat het een bevlieging is. Ik zou er een paar maandjes over slapen, drie jaar relatie is niet niks.

Het gras is altijd groener aan de andere kant. Ook bij nieuwe vriendin zijn dingen aan je hoofd niet opgelost. Indien de consumptie van de liefde nu erg ver te zoeken is, is het wel handig op jonge leeftijd er achter te komen wat je aan geluk in de wereld wil....Lust Spanning Liefde Trouw, Mis je alle 4 dan is er zeker wel iets mis.

Dat je verliefd wordt op iemand, zegt NIKS, maar dan ook helemaal NIKS over je liefde voor je vriendin! Geef haar niet op, omdat je verliefd wordt op een ander meisje. Als je haar opgeeft, doe dat dan omdat die relatie niet goed loopt. Maar het is heel menselijk om op meer dan 1 persoon tegelijk verliefd te zijn of om van meer dan 1 persoon tegelijk te houden. Wij verwarren verliefdheid-op-een-ander al snel met een slechte relatie. Maar het feit dat jij verliefd bent, zegt echt niks over je huidige relatie. Je zei zelf al: die leek eigenlijk prima! En toch overkomt het je. Wel ga je moeten kiezen. Want je kunt met je nieuwe verliefdheid niks doen zonder je vriendin te bedriegen of te verlaten. Tenminste, zolang onze samenleving - en belangrijker: jouw vriendin - nog uit gaat van monogamie. Ik zal er vast minnetjes om krijgen, maar voor mij zijn dit soort dingen enkel een bewijs voor de non-monogame aard van de mens. Hoe dan ook, je zit nu in een monogame relatie en merkt dat je toch verliefd bent geworden op een ander. Daar gaat je zorgvuldig door Walt Disney ingepeperde wereldbeeld. Het enige dat ik je aan wil raden: wees eerlijk, ga niet vreemd (dat loopt echt nooit goed af!) en spring niet zomaar in het diepe. Want verliefdheid is tijdelijk, maar kan leiden tot niks. De relatie die je hebt is al stabiel. Wees voorzichtig met de keuzes die je maakt!

Je hebt 2 zaken; verliefdheid en houden van. Verliefdheid gaat op een gegeven moment over in houden van of NIET. Hou je van je huidige vriendin? Dan moet je proberen de verliefdheid terug te krijgen. Samen dingen doen. Verliefdheid is een opwelling. En wordt wellicht een houden van..... Maar dat weet je niet. 2 can play the game..... Het is een risico dat je kan nemen. Neem afstand van het meisje en probeer erachter te komen wat je voelt voor je huidige vriendin. Succes met de keuze en de gevolgen.

Je moet voor wie je denk je leven door kan brengen

waarom wil je je relatie verbreken? niet 1 relatie is perfect. uit ondervinding weet ik dat verliefdheid ook prima tussen de oren kan zitten, het voelt heel echt, maar kijk je er realistisch naar dan heeft het ook vaak te maken met: lust, spanning, fantasie, nieuwigheid, aantrekking en gestreeld zijn door haar aandacht. je kunt verliefde gevoelens zelf in stand houden hierdoor, dus als je contact hebt met haar, denkt aan haar en droomt over hoe het zou zijn met haar kan de werkelijkheid met je op de loop gaan. want denk je dat als je voor haar kiest dan echt dat er nooit onenigheid zal zijn of dat er ook een bepaalde sleur komt? aan de andere kant ben ik ook van mening dat je niet verliefd kunt worden als alles in je huidige relatie goed zit. erg verwarrend dus, waarom is je vriendin niet meer goed genoeg? omdat er werkelijk iets mis is met jullie relatie of omdat je blik vertroebeld wordt door deze verliefdheid....... ik zou hier maar even de tijd voor nemen als ik jou was. het zou niet voor het eerst zijn dat iemand achteraf toch niet zo leuk is als gedacht als het eindelijk mag. succes en wijsheid

Kies optie 3: laat er wat tijd overheen gaan. Hou wat afstand. Werk aan je huidige relatie. Je zult nog wel vaker verliefd worden en als je huidige vriendin echt om je geeft overleven jullie dit wel. Als je na een paar maanden nog verliefd bent, reconsider your options.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100