Hoe kan je vlug courage hebben om handelingen uit te voeren, soms ontbreekt me de kracht, de courage, hoe kan ik dat veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.2K
burgos
12 jaar geleden
Een beetje moeilijk te begrijpen kroketje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat je niet zo energiek bent, zo bedoel ik

Antwoorden (3)

ik denk dat het het beste is om het gewoon te doen, en niet denken. of juist wel denken dat je maar 1 kans hebt om het nu te doen ( je kan namelijk niet tijdreizen), dat je dr later spijt van krijgt, en dat je over 5 minuten super trots kan zijn op jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet voor jezelf duidelijke doelen en probeer een pad te bepalen hoe je deze doelen kan bereiken. alle beslissingen die op dit pad liggen moet je dan bereid zijn te nemen. als beloning zal je je doel behalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overtuigingen scheppen resultaten. Een Engels spreekwoord zegt: ‘Of je nu wel of niet gelooft dat je iets kunt... gelijk heb je.’

Beperkende overtuigingen draaien in de regel rond de spil van: ‘Ik kan niet...’ Beschouw deze uitspraak eenvoudig als een feitelijke constatering, die uitsluitend op dit moment van kracht is. Als je bijvoorbeeld zegt: ‘Ik kan niet goochelen’ betekent dit in feite: ‘Ik kan’ (niet goochelen). Het is doodeenvoudig niet te goochelen. Dat kan iedereen. Als je gelooft dat ‘ik kan niet’ een juiste omschrijving is van je bekwaamheid nu en in de toekomst, in plaats van niet meer dan een beschrijving van je huidige gedrag, programmeer je je hersenen om voor een mislukking te zorgen, wat er vervolgens weer toe leidt dat je je werkelijke talenten niet ontdekt. Negatieve overtuigingen zijn niet gebaseerd op ervaringen.

De beste manier om te ontdekken waartoe je in staat bent is ervan uit te gaan dat je ertoe in staat bent. Doe ‘alsof’ het je zal lukken. Wat je niet kunt doen, doe je niet.

Persoonlijk vervang ik het woord "kunnen" zo veel mogelijk door "willen". Als ik mezelf hoor zeggen "Ik kan niet" dan vervang ik dat door "Ik wil niet". Ik confronteer mezelf met een akelige waarheid. Als ik dan merk dat ik het juist wel wil, betekend dit simpelweg dat ik te weinig moeite neem om het waar te maken. Handen uit de broekzak en aanpakken die handelingen.