Hoe schakel je maatschappelijke hulp in?

Me vader heeft een collega op zijn werk. Deze collega is minder begaafd. Hij woonde samen met z'n vader maar z'n vader heeft een beroerte gehad en ligt hierdoor in het ziekenhuis. Hij zal niet meer terug naar huis keren. Er word nu voor die collega van me vader niet gezorgd. Hij woont nu dus alleen maar eigenlijk kan dit niet. Hij gedraagt zich ook anders nu hij alleen woont, hij is op z'n werk veel drukker.
Verder weet ik niet hoe het met het huishouden/eten koken enzo gaat. Wel is het duidelijk dat hij hulp nodig heeft. Hoe zouden wij hem kunnen helpen? Zou er maatschappelijke hulp ingeschakeld kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat je kan doen is contact opnemen met de huistarts van die jongen. Maatschappelijk werk kan dan opgestart worden. Maar wat ook mogelijk is. En dat lijkt me het meest praktische, is de thuiszorg. Ze kunnen hem goed begeleiden. Je hebt ook gespecialiseerde thuiszorg, voor mensen met een verstandelijke beperking. In beide gevallen kan zijn huisarts daarbij helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eens op deze site. Hier staan alle soorten maatschappelijke hulp. Misschien kun je hier iets wijzer van worden. suc6 ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zou je vader contact kunnen opnemen met de baas van van zijn collega.
Die kunnen dan misschien personeel en organisatie inschakelen.