Hoe kan het dat ik mijn hart onderin tussen mijn ribben echt kan voelen.

Ik voel onderin bij een plaatsje tussen mijn rubben mijn hart echt,
Alsof ik hem kan aanraken, als ik er op druk met mijn vingers worden bij de hartslag mijn vingers vrij goed op en neer gedrukt.
Is dit normaal??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

Omdat je hart daar ook ligt. Ingebed in allerlei weefsels, maar die weefsels geven die 'klop' wel een beetje door.
Het kan ook zijn dat je een slagader voelt, net zoals wanneer je je pols voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk is dit niet je hart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is normaal. Je hart ligt niet links in je borstkas maar echt in het midden. De reden waarom je soms hoord dat ie links ligt is omdat hij daar naartoe klopt.

Toegevoegd na 56 seconden:
Op deze foto zie je mooi dat ie toch in het midden ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja denk maar eens aan het geven van hartmassage, dat gebeurt door flink op de ribben te duwen, hiermee houd je het hart aan de gang (moet je wel voor oefenen)Dus je hart is daar ook te voelen.
Je hart is een krachtige pomp die bloed door je hele lichaam pompt, dit gaat zo krachtig dat je de druk op de aderen ook kan voelen bij je enkel bv.
Dus dat je je hartslag voelt is heel normaal.