Hoe kan ik mn vriendin helpen, der zelfvertrouwen te vergroten?

Ik wil graag mijn vriendin helpen met haar zelfvertrouwen te vergroten. Maar hoe kan ik dat doen?

Alvast vreselijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga met haar sporten. Als ze ziet dat ze vooruitgang boekt, zal dat automatisch haar zelfvertrouwen vergroten. Een studie wil soms ook helpen, maar de studie zelf moet dan natuurlijk wel inhoudelijk een toegevoegde waarde hebben.

Mijn ervaring is dat alleen roepen 'het valt wel mee', of 'welnee, je bent helemaal niet ... (vul maar in) niet werkt.

Probeer te achterhalen waar de schoen wringt en help de verbetering daarvan te ondersteunen. Is ze bijvoorbeeld te dik (ik roep maar wat, ken haar natuurlijk niet), help dan actief met afvallen en zoals gezegd sporten. Dus actief meewerken aan het oplossen van de oorzaak.

En probeer ook een beetje te accepteren dat ze soms iets onzekerder is dan de omhooggevallen typetjes die je ook vaak tegenkomt. Een beetje bescheidenheid zou je kunnen vertalen als 'gebrek aan zelfvertrouwen', maar het heeft ook wel iets charmants vind ik.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Intussen is het uit :c, maar bedankt :D

Andere antwoorden (1)

Het is een goed idee om je te laten ‘coachen’ door een goede vriend of vriendin die beduidend meer zelfvertrouwen heeft dan jij. Praat er samen over, vraag hoe die persoon omgaat met angsten. Dingen waar jij je druk om maakt zijn voor andere mensen geen ‘big deal’, misschien kun jij die houding overnemen.

Probeer te leren van mensen die zijn zoals jij zou willen zijn, vol zelfvertrouwen!