550 mg diclofenac en geen bijwerkingen?

Heb deze vraag al eerder gezet maar gister in de loop van de dag had ik nog wat pilletjes genomen ivm de pijn. ( me naar de dokter sturen heeft geen zin want daar ben ik al geweest) niks te vinden.. Ik snap er ook niets van. Ik besef me wel wat dit te veel is. Maar ik had geen bijwerkingen gister. Dus dan grijp je snel naar meer als je de pijn weer voelt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik had wel wat bijwerkingen verwacht maar ik merk niets.. Hoe kan dat? Ik heb in ieder geval geen pijn.:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had wel een beetje bijwerkingen verwacht.. Hoe kan het dag ik die niet heb?

Antwoorden (6)

Omdat de bijwerkingen die op de bijsluiter vermeld staan, MOGELIJKE bijwerkingen zijn, dus het hoeft niet zo te zijn dat je zo ook werkelijk krijgt. Ook zullen mogelijke bijwerkingen pas optreden na langdurig en regelmatig gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens +
Ach, een gestoorde leverfunctie voel je niet meteen hoor. Dat kun je pas na enige tijd aan de hand van een bloedonderzoek vaststellen. In hoeverre de aantasting van de lever blijvend is moet je maar afwachten natuurlijk.
Ik raad je dringend aan direct te stoppen met deze onverantwoorde experimentele zelfmedicatie.

Toegevoegd na 14 minuten:
"4.9 Overdosering

Symptomen
Er is geen typisch symptoombeeld na overdosering met diclofenac. In het geval van een aanzienlijke vergiftiging kunnen acuut nierfalen en leverschade optreden. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Denk dat je erg dom bezig ben met je diclofenac.
Diclofenac heeft namelijk als bijwerking BUIKPIJN.
Dus je maak je buikpijn alleen maar erger.
Je komt in een visuece cirkel, je voelt pijn, neemt een pilletje, maar juist dat pilletje veroorzaakt ook buikpijn, dus weer pilletje, pijn wordt nog erger enz.
Diclofenac is een pijnstiller met ontstekingremmer.
Heeft het niks te maken met je menstruatie?
Buikpijn kan ook veroorzaakt worden heel simpel doordat je iets gegeten heb, waardoor je eenmalig moeilijker naar het toilet kan.
Als je echt buikpijn blijf houden dan toch terug naar de huisarts, want dan zal hij/zij toch verder moeten zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien eerst even bloedprikken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seriously, shame on you! Je kwam hier met de vraag of die paar pilletjes extra kwaad konden. En iedereen je waarschuwen en vervolgens neem je doodleuk nog wat meer van die troep in. Dus waarschijnlijk zien we morgen '1000 mg diclofenac en geen bijwerkingen?' and so on.

Enfin, mijn antwoord:
Het zijn mogelijke bijwerkingen. Mogelijke. Dus dat betekend; er hoeft niet per definitie sprake te zijn van bijwerkingen. Daarnaast kan het natuurlijk ook nog dat er wel sprake is geweest van een aantal bijwerkingen, maar die je niet hebt gemerkt. Hierboven is al gesproken over aantasting van nieren en lever. Kom op, denk in het vervolg aub wat na. Pijn is echt heel rot, maar zo maak je het alleen erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diclofenac is een medicijn dat beslist niet onschuldig is, zeker bij langdurig gebruik of bij hogere doseringen.
Er is maar een advies: houd je aan de voorgeschreven dosering van de medicatie! Én gebruik het alleen voor het doel waarvoor het is voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er teveel van inneemt kan de bijwerking maagpijn zijn .
Ik zou toch wel eens overleggen met de huisarts dat hij jou maag beschermers voorschrijft .
Diclofenac is in ieder geval wel slecht voor jou maag .