Kan een moedervlek met een kleine witte stip in het midden kwaad?

Ik heb het al jaren, misschien zit het er zelfs al sinds me geboorte. Maar ik heb nu naast mijn oor een moedervlek die dik is geworden, (kan misschien ook wel een muggenbult of puistje zijn die er precies onderzit). Dus ik wacht dat nog even af.. Maar ik zat toch even te googlen over moedervlekken aangezien je daar altijd voorzichtig mee moet zijn.

Daarna zat ik even me andere moedervlekken te bekijken, en ik heb op mijn been dus een moedervlek met een wit stipje in het midden, en op mijn nek heb ik een soort kleurloos bultje, heb het beide al jaren, maar misschien moet ik er toch maar eens naar laten kijken dacht ik. Maar wilde eerst op internet kijken of dat wel nodig is. Maar op google kan ik niks over dit soort moedervlekken en bultjes vinden, en hier op goeievraag kwam ik ook nog niet zo'n soort vraag teken.

Weet iemand hier meer over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.3K

Antwoorden (4)

Een moedervlek is in het algemeen gevaarlijk als deze verandert qua grootte,kleur of gaat bloeden. Wanneer je een van deze verschijnselen bij een moedervlek opmerkt is het tijd een arts te consulteren. Iedere duidelijke verandering aan een moedervlek kan betekenen dat er
iets aan de hand is wat mogelijk op huidkanker kan duiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien hij groeit zou ik toch voor de zekerheid naar de huisarts gaan, dit kan eventueel een 'slecht' vlekje zijn. (Huidkanker bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet langer wachten naar je huisarts gaan liever drie keer voor niets als een keer te laat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een moedervlek mag niet van kleur of kleursamenstelling veranderen. Als die witte stip er altijd heeft gezeten kan het normaal geen kwaad. Maar toch...
Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een dermatoloog. Mijn dermatoloog zegt altijd: "Als een vlekje raar begint te doen, niet wachten of twijfelen, laat het verwijderen." Zo heb ik er al verschillende weg laten halen, je kan niet voorzichtig genoeg zijn.