Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vaak heb ik tijdens het reizen last van darmproblemen. Het gevoel dat je erg nodig naar het toilet moet. Wat kun je hier tegen doen?

Je hebt het gevoel dat je darmen ieder moment leeg kunnen stromen. Zeker als je bv op de trein of bus staat te wachten. Zijn hier ook oplossingen voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
728

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ook stoelgang zit voornamelijk tussen je oren.
Zelf heb ik er ook last van: als ik voorzie dat sanitaire voorzieningen even niet in de picture zijn, moet ik meteen drangmatig. Wat doe je er tegen? Hetzelfde als hoe een soldaat slaapt in oorlogstijd. Elke gelegenheid benutten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Drie bananen per dag eten tijdens 't reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien dit probleem alleen tijdens de reis optreed klinkt dit meer als een psychisch dan als een fysiek probleem. Ik zou er eens met je huisarts over praten. Mogelijk een pilletje voor het reizen om je iets rustiger te maken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste iets nemen dat je darmen even tot rust brengt. Dit doosje is een vaste reisgenoot van me. Helemaal op verre reizen.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Van mijn vriend ook...
In ieder geval nooit koffie drinken als je op reis gaat.
In koffie zit een stof die de ontlasting naar buiten wil werken en dat kan erg ongelegen komen als je staat te wachten.
En waarschijnlijk sta je er te wachten na het drinken van koffie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het een soort van 'heimwee', een vriendin van mij heeft het ook, maar dan met plassen.
Zorg dat je gaat vooordat je gaat reizen, en doe het gewoon. Ga eerst korte stukjes om jezelf eraan te wennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding