Waar kan ik mijn lever testen?

ik gebruik depakine en nu lees ik dat het slecht is voor je lever en nu wil ik dus graag mijn lever testen ik maak mij zorgen weet iemand waar dat kan? het liefst in Amsterdam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Zeer zelden (dat betekent in een bijsluiter: in minder dan in 1 op de 10.000 gevallen) komt bij gebruik van dekapine een leverafwijking voor:

Uit de bijsluiter:"Zeer zelden: Leverafwijkingen gedurende de eerste zes maanden van gebruik of een ontsteking van de alvleesklier. Vooral bij kinderen jonger dan drie jaar met een geestelijke handicap. De verschijnselen hiervan zijn verlies van eetlust, slap gevoel, soms met buikpijn of braken en slaperigheid. Waarschuw dan direct een arts."

Zo lang je geen last hebt van de genoemde symptomen is er een enkele reden om je lever te laten testen. En als die symptomen zich wel voordoen dan ga je, zoals aangegeven, contact opnemen met de arts die het middel heeft voorgeschreven.

Het is nergens voor nodig dat iemand die een geneesmiddel gebruikt zich gaat laten testen op alle mogelijke voorkomende bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeg geantwoord. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeg = goed.

Andere antwoorden (2)

Uw huisarts kan een leveronderzoek voor u aanvragen. Er wordt vervolgens in het ziekenhuis bloed bij u afgenomen, waarna er een bloedonderzoek plaatsvindt.

Als uw bloed is afgenomen, wordt het onderzocht in een laboratorium. Een arts kan de leverfunctie onderzoeken door de gehaltes te bepalen van bijvoorbeeld
leverenzymen, eiwitten en bilirubine (galkleurstof) in het bloed. Deze waardes zeggen iets over het functioneren van de lever en worden daarom ook wel de ‘leverfuncties’ genoemd.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Meestal is het zo een drie maanden dat er een levertest uitgevoerd wordt. Ik heb hetzelf gehad ne moest toen doordat mijn waardes afweken na 4 maanden pas bloed laten prikken. Je kan wel Mariadistel capsules slikken. Dit is 100% natuurlijk en beschermd je lever heel goed. Is zeker aan te raden wanneer je zulke zwaar belastende medicatie gebruikt. Kan overigens bij alle medicatie worden gebruikt want alles passeert je lever tenslotte.