ik heb een krome rug in vorm van een S en ik schaam mij daar over wat kan ik er aan doen? ;s of hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Direkt naar de huisarts gaan, die zal je verwijzen naar de orthopeed.
die kan vaststellen of het om scoliose gaat en zal verdere behandeling bepalen. Dat kan variëren van oefeningen (fysio) tot operatie.
Maar de eerste stap is naar de huisarts en niet denken het zal wel loslopen of zorgen maken om de zorgkosten.
Het is echt belangrijk. Geloof me maar ik wet waarover ik spreek.
Kijk ook een op http://www.nvvr.nl/
Sterkte
Ritsuka
10 jaar geleden
Niks om je voor te schamen, maar ga naar de huisarts.
Kan scoliose of zo zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat er voor de zekerheid eens een arts naar kijken. Zelf heb ik ook scoliose en heb nergens last van behalve dan dat ik mezelf stoor aan de asymmetrie.
Op röntgenfoto's ziet mijn rug er vreselijk uit maar heb dus geen lichamelijke klachten. Een operatie zal ik dan ook nooooooit overwegen. Het risico van een medisch gezien niet-noodzakelijke operatie vind ik onaanvaardbaar.
Maak je in elk geval geen zorgen als je er geen lichamelijke last van ondervindt.

Antwoorden (1)

Protocol is:
Eerst fysiotherapie (geen verwijsbriefje nodig) daarbij zal je te horen krijgen dat je je spieren moet oefenen en sterker maken waardoor die spieren je rug rechter trekken. Ik geloof daar niet in: Spieren kunnen scheve rugstand niet corrigeren.
Laatste stap is een soort steunbuis naast je ruggewervel laten implanteren. Een vriendin van mij heeft dat en die kan alles en heeft er geen beperkingen van.
De naam van jouw aandoening is: scoliose
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een diagnose-receptmodel was de naam hiervan is mijn opleiding. Heel bijzonder dat je een aandoening kan constateren via internet!