help ik heb een rondje op mijn knie maar ik weet niet wat het is weten jullie het ?? help me alsjeblieft

ik heb een kringetje op mijn knie ik snap niet wat het is een allergie ofzo ik weet het echt niet het is nu een beetje rood maar iets groter als eerst

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het zou ringworm kunnen zijn, check dat met de bijgevoegde afbeelding. Als dat het is, dan kan je daar medicatie voor krijgen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Medicatie kan verkregen worden door even langs de huisarts te gaan, daarna kan je het bij de apotheek afhalen.

Medicatie:

-clotrimazol
-miconazol
-terbinafine
-diclopirox
-sulconazol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is moeilijk te zeggen wat dit kan zijn. Als je er weinig klachten van hebt kun je gerust eventjes afwachten.
Er is een kans dat dit gewoon een muggenbult is.
Je moet in ieder geval eventjes bekijken of het geen beet van een teek kan zijn, als je daardoor gebeten bent loop je een kans op de ziekte van Lyme en moet je spoedig contact opnemen met je huisarts.
Kijk even naar de onderstaande afbeelding en naar de afbeeldingen in de link, als dat lijkt op 'jouw rondje' bel dan even met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je was me voor (GV hing weer even). +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Kimath
12 jaar geleden
Het kan ook een effen rondje zijn, zonder kring (persoonlijke ervaring).
als het niet is wat de anderen suggeren en het zit er nog kan het ook krentebaard zijn. Dat is typisch een vlekje dat groter wordt
amigo