gordelroos is ellendig?

mijn schoonmoeder heeft 2 jaar geleden gordelroos gehad. Nu heeft ze nog steeds pijn in haar buik.Alsof er een steen in lig. Een echo laat niks zien en volgens de arts is de gordelroos weg
Heeft iemand hier ook ervaring mee en/of weet men een goede behandeling?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Gordelroos is inderdaad een ellendige kwaal.
Mijn moeder heeft het jaren geleden ook gehad.
Het kwam bij haar opzetten door stres.
Op oudere leeftijd begon ze aan contactlenzen en die kreeg ze maar niet ingebracht.
Haar dokter vertelde dat alleen maar personen die eerder in hun leven de waterpokken hebben gehad, last van gordelroos konden krijgen.
De waterpokken schijnt altijd op de achtergrond een sluimerend virus te zijn die zich later in gordelroos kan omzetten.
Ik heb geen tip als oplossing tegen het probleem van je moeder maar kan wel doorgeven dat ze het beste stres kan vermijden.

Mvg,
Kaylee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik geloof niet dat je vraag een vraag is.Maar ik benb het volledig met je eens, dat het een aandoening is,waarvan je nog jaren last kunt heb!ben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gordelroos is een huidinfectie en kan heel erg veel pijn veroorzaken.
Maar het kan volgens mij niet in het lichaam zitten en dus geen gevoel veroorzaken alsof er een steen zit.
Het is een Herpes virus, ik geloof herpes zoster.

Misschien is er heel iets anders aan de hand met jouw schoonmoeder en moet ze naar een specialist. Pijn in de buik kan zoveel oorzaken hebben. Nierstenen, ontstekingen aan de eierstokken, blindedarmontsteking, blaasontsteking, darminfecties, nierfalen. Maar wat het ook is,pijn is een natuurlijk middel om aan te geven dat er iets niet goed is met het lichaam.
En daar zal goed naar gekeken moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer de arts heeft kunnen aantonen dat de gordelroos weg is, is de kans groot dat de buikpijn door iets anders (fysiek of psychisch) wordt veroorzaakt. Ik zou je schoonmoeder aanraden om een vervolgonderzoek naar andere zaken te laten instellen.
Pijn is niet goed, dus blijven zoeken tot de oorzaak boven tafel is.
Dus: naar de dokter terug!!!