wat is die roze plek op m'n rug en hoe kom ik er zo snel mogelijk vanaf?

Na een lekkere week zon in Griekenland,had ik zo'n roze plek op m'n rug .

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat lijkt een pigmentvlek, maar het kan ook zjjn dat je daar bent gaan vervellen en dat het daarin een beetje rood is, in dit geval geen zorgen maken, als het een pigmentvlek is, dan blijft hij zo..

Mogelijk de eerste dag daar verbrand geweest. dan is het een nieuw velletje, dat is altijd een beetje roze. gaat vanzelf weer weg, vertrouw je het niet, dan even langs je dokter.

De foto us niet zo duidelijk. Of inderdaad een pigment vlek. Daar valt niets aan te doen. Of een teek beet. Als een witte rand om zit is dat het. Dan hardlopend naar huisarts. 10 dagen antibiotica en klaar is Arie. Succes.

Ringworm is een aandoening waarbij rode ronde plekken op de huid ontstaan. De plekken zijn niet pijnlijk of gevaarlijk, maar wel vervelend. Wanneer je plots rode ronde vlekken op je huid ontdekt, zul je veelal de huisarts bezoeken om ernaar te laten kijken. De diagnose wordt gesteld: je hebt ringworm. De huisarts zal een zalfje, of in erge gevallen, een oraal middel voorschrijven om de ringworm te doen verdwijnen.

Een pigmentvlek zou je toch al eerder hebben moeten opmerken bij het bruin worden... Dus denk ik dat je op een hete dag een plekje hebt overgeslagen bij het smeren van je zonnebrandmiddel. Daar zul je dan vervelt zijn. Nieuwe huid ziet roze. 'Zo snel mogelijk' kan je er niet vanaf geraken. Herstellen van de huid heeft zijn tijd nodig.

Dat is een stukje vervelde huid, dus gaat vanzelf weg. Je kunt wel de huid helpen door m vettig te houden (bodylotion)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100